Předmět Alternativní hudební hry pro MŠ (USP / M10AH)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu USP / M10AH - Alternativní hudební hry pro MŠ, Fakulta humanitních studií, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně (UTB).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Hudba a hra v životě dítěte předškolního věku.Přehled koncepcí hudební výchovy v předškolním vzdělávání (v Čechách i v zahraničí).Orientace v alternativních hudebních proudech, koncepcích. Alternace v předškolním hudební výchově v Čechách a v zahraničí.Didaktika předškolní hudební výchovy. Objasnění metod, didaktických zásad při alternativních metodách.Nové trendy ve vyučování hudební výchovy v předškolním vzdělávání. Tvořivé zpracování hudebně-výchovných projektů. Alternativní hudební hry v předškolním vzdělávání.Kreativní využití poznatků v nových strategiích hudební výchovy v předškolním vzdělávání. Využití kreativních metod; integrace předškolní hudební výchovy s jinými výchovami (multikulturní, environmentální, výtvarní, apod.)Analýza netradiční hudební výchovy u dětí předškolního věku.Vytváření podmínek pro realizaci alternativních hudebních koncepcí.Náměty a témata pro alternativní hudební výchovu vhodnou pro děti předškolního věku.Příprava a realizace modelových hodin procvičování, zdokonalování.
Získané způsobilosti
Student aplikuje poznatky o alternativních hudebních proudech a možnostech pro integrativní pojetí hudební výchovy pro rozvoj tvořivosti dětí předškolního věku.
Literatura
FRYŠČÁK, J. Hlasová výchova dítěte. Ostrava: PdF OU, 1999. KULHÁNKOVÁ, E. Hry, říkadla a písně. Praha: Pedagogické centrum, 1992. JENČKOVÁ, E. Hudba a pohyb ve škole. Hradec Králové: Tandem, 2002. HERDEN, J., JENČKOVÁ, E., KOLÁR, J. Hudba pro děti. Praha: UK, 1992. LIŠKOVÁ, M. Hudební činnosti pro předškolní vzdělávání. Praha: Raabe, 2006. HOLAS, M. Hudební pedagogika v profesionální hudební výchově. Praha: UK, 1999. MALURA, M. Imitační hudební hry. Ostrava: Zeross, 1994. KODEJŠKA, M. Integrativní hudební výchova v mateřské škole. Praha: PdF UK, 2002. DANIEL, L. Metodika hudební výchovy. Ostrava: Montanex, 2001. HURNÍK, I., EBEN, P. Česká Orffova škola I. ? IV. Praha: Suprphon, 1972. BARANOVÁ, E. Hra a tvorivosť v hudobnovýchovnom procese. Banská Bystrica: UMB, 1997. REJCHA, A. Hudba jako ryze citové umění. Praha: TOGGA, 2009. SITNÁ, D. Metody aktivního vyučování. Spolupráce žáků ve skupinách. Praha: Portál, 2009. POLÁK, J. Musica viva in schola. Brno: Masarykova univerzita Brno, 1995.
Požadavky
Podmínkou pro udělení zápočtu je aktivní účast na cvičeních a zpracování dílčích úkolů, které student pro udělení zápočtu předkládá v podobě portfolia.
Garant
Mgr. Hana Navrátilová
Vyučující
Mgr. Eva Machů, Ph.D.