Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Alternativní hudební hry pro MŠ (USP / M10AH)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu USP / M10AH - Alternativní hudební hry pro MŠ, Fakulta humanitních studií, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně (UTB).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Hudba a hra v životě dítěte předškolního věku.Přehled koncepcí hudební výchovy v předškolním vzdělávání (v Čechách i v zahraničí).Orientace v alternativních hudebních proudech, koncepcích. Alternace v předškolním hudební výchově v Čechách a v zahraničí.Didaktika předškolní hudební výchovy. Objasnění metod, didaktických zásad při alternativních metodách.Nové trendy ve vyučování hudební výchovy v předškolním vzdělávání. Tvořivé zpracování hudebně-výchovných projektů. Alternativní hudební hry v předškolním vzdělávání.Kreativní využití poznatků v nových strategiích hudební výchovy v předškolním vzdělávání. Využití kreativních metod; integrace předškolní hudební výchovy s jinými výchovami (multikulturní, environmentální, výtvarní, apod.)Analýza netradiční hudební výchovy u dětí předškolního věku.Vytváření podmínek pro realizaci alternativních hudebních koncepcí.Náměty a témata pro alternativní hudební výchovu vhodnou pro děti předškolního věku.Příprava a realizace modelových hodin procvičování, zdokonalování.

Získané způsobilosti

Student aplikuje poznatky o alternativních hudebních proudech a možnostech pro integrativní pojetí hudební výchovy pro rozvoj tvořivosti dětí předškolního věku.

Literatura

FRYŠČÁK, J. Hlasová výchova dítěte. Ostrava: PdF OU, 1999. KULHÁNKOVÁ, E. Hry, říkadla a písně. Praha: Pedagogické centrum, 1992. JENČKOVÁ, E. Hudba a pohyb ve škole. Hradec Králové: Tandem, 2002. HERDEN, J., JENČKOVÁ, E., KOLÁR, J. Hudba pro děti. Praha: UK, 1992. LIŠKOVÁ, M. Hudební činnosti pro předškolní vzdělávání. Praha: Raabe, 2006. HOLAS, M. Hudební pedagogika v profesionální hudební výchově. Praha: UK, 1999. MALURA, M. Imitační hudební hry. Ostrava: Zeross, 1994. KODEJŠKA, M. Integrativní hudební výchova v mateřské škole. Praha: PdF UK, 2002. DANIEL, L. Metodika hudební výchovy. Ostrava: Montanex, 2001. HURNÍK, I., EBEN, P. Česká Orffova škola I. ? IV. Praha: Suprphon, 1972. BARANOVÁ, E. Hra a tvorivosť v hudobnovýchovnom procese. Banská Bystrica: UMB, 1997. REJCHA, A. Hudba jako ryze citové umění. Praha: TOGGA, 2009. SITNÁ, D. Metody aktivního vyučování. Spolupráce žáků ve skupinách. Praha: Portál, 2009. POLÁK, J. Musica viva in schola. Brno: Masarykova univerzita Brno, 1995.

Požadavky

Podmínkou pro udělení zápočtu je aktivní účast na cvičeních a zpracování dílčích úkolů, které student pro udělení zápočtu předkládá v podobě portfolia.

Garant

Mgr. Hana Navrátilová

Vyučující

Mgr. Eva Machů, Ph.D.