Předmět Alternativní přístupy v předškol. vzděl. (USP / M10AP)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu USP / M10AP - Alternativní přístupy v předškol. vzděl., Fakulta humanitních studií, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně (UTB).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Pojetí v pedagogice Marie Montessori.Pojetí v pedagogice Célestina Freineta.Pojetí v pedagogice Petera Petersena.Pojetí v pedagogice Rudolfa Steinera.Pojetí v pedagogice Johna Deweye.Pojetí v pedagogice Alexandra Suterlanda Neilla.Pojetí Hubertuse von Schoenebecka, Alice Millerové, Johna Holta, Ivana Illich.Pojetí hnutí zdravých škol v ČR Miluše Havlínové.Pojetí pedagogice Susan Kovalikové v Integrované tematické výuce.Pojetí reformního hnutí v ČR po roce 1989.Pojetí kvality života dětí a jeho výzkum v alternativních přístupech.
Získané způsobilosti
Student aplikuje získané poznatky a reflektuje souvislosti alternativních přístupů k předškolnímu vzdělávání.
Literatura
PRŮCHA, J. Alternativní školy a inovace ve vzdělávání. Praha: Portál, 2004. LUKÁŠOVÁ, H. Cesty k pedagogice obratu. Ostrava: PdF OU, 2014. MATULČÍKOVÁ, M. Reformno/pedagogické a alternatívné školy a ich prínos pre reformu školy. Bratislava: AG Musica Liturgica, 2007. SLIWERSKI, B. Súčastné teorie a smery vo výchove a vzdělávání. Ružomberok: PdF Katolická univerzita, 2009. RIES, L. Člověk a výchova ? K humanizaci školy a edukace. Ostrava: Oftis, 2008. RIES, L. Člověk a výchova ? K humanizaci školy a edukace II. Ostrava: Oftis, 2011. SMOLKOVÁ, T. Dítě v úctě přijmout ? Vzdělávací program waldorfské mateřské školy. Praha: Maitrea, 2007. RÝDL. K. Principy a pojmy pedagogiky M. Montessori. Praha: Public History, 1999. LUKÁŠOVÁ, H. (ed.), HELUS, Z., KRATOCHVÍLOVÁ, J., RÝDL, K., SPILKOVÁ, V., ZDRAŽIL, T. Proměny pojetí vzdělávání a školního hodnocení (Filozofická východiska a pedagogické souvislosti). Praha: AWŠ, 2012.
Požadavky
Studenti získají přehled o alternativních přístupech k pojetí předškolního vzdělávání a zvolí si k zápočtu jeden z přístupů k pozorování v praxi.
Garant
Mgr. Hana Navrátilová
Vyučující
prof. PhDr. Hana Lukášová, CSc.