Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Ilustrace a dětský výtvarný projev v MŠ (USP / M10ID)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu USP / M10ID - Ilustrace a dětský výtvarný projev v MŠ, Fakulta humanitních studií, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně (UTB).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Ilustrace, dětská kresba a dětský výtvarný projev.Rozvoj pregramotnosti, grafomotoriky.Pojetí, metody, teorie psychoedukace tvořivosti.Pedagogické strategie zaměřené na rozvoj dětské tvořivosti.Fenomén ilustrace; význam a přínos ilustrace ve vzdělávacím procese. Ilustrace v dětských knihách, časopisech; vztah ilustrace a textu; ilustrace a písmo.Fenomén dětské kresby, diagnostika dětské kresby. Stádia vývoje dětského výtvarného projevu, charakteristické znaky, zobrazení lidské postavy, rodiny, prostoru, způsoby zobrazování; význam barev a symbolů v dětské kresbě a v životě dítěte.Náměty a témata pro výtvarnou komunikaci vhodnou pro děti předškolního věku. Inspirace dětí a jejich tvořivost při výtvarném projevu.Možnosti výtvarných projevů a výtvarných činností v každodenních činnostech dětí předškolního věku.Charakteristika a analýza dětské tvořivosti z aspektu hodnocení dětských uměleckých dovedností.Příprava a realizace modelových hodin procvičování, zdokonalování.

Získané způsobilosti

Student aplikuje teoretické poznatky v edukační realitě mateřské školy a pro rozvoj tvořivosti dítěte předškolního věku.

Literatura

DAVIDO, R. Kresba jako nástroj poznání dítěte: dětská kresba z pohledu psychologie. Praha: Portál, 2001. MERTINA, V., KREJČOVÉ, L. Metody a postupy poznávání žáka: pedagogická diagnostika. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2012. ROESELOVÁ, V. Námět ve výtvarné výchově. Praha: Sarah, 2000. ROESELOVÁ, V. Řady a projekty ve výtvarné výchově. Praha: Sarah, 1997. BABYRÁDOVÁ, H. Symbol v dětském výtvarném projevu. Brno: Masarykova univerzita, 1999. BEDNÁŘOVÁ, J., ŠMARDOVÁ, V. Školní zralost: co by mělo umět dítě před vstupem do školy. Brno: Computer Press, 2010. STADLEROVÁ, H. a kol. Východiska a inspirace pro výtvarnou tvorbu dětí v předškolním vzdělávání. Brno: MUNI PRESS, 2011. GOODMAN, N. Jazyky umění. Nástin teorie symbolů. Praha: Academia, 2007. FICHNOVÁ, K., SZOBIOVÁ, E. Rozvoj tvořivosti a klíčových kompetencí dětí. Praha: Portál, 2007. GOMBRICH, E. H. The Story of Art. London: Phaidon Publishers Inc, 1970. BALEKA, J. Výtvarné umění. Výkladový slovník malířství, sochařství, grafika. Praha: ACADEMIA, 1997. KOHLOVÁ, M. 200 výtvarných činností. Praha: Portál, 2003.

Požadavky

Podmínkou pro udělení zápočtu je aktivní účast na cvičeních a zároveň zpracování a realizace dílčích úkolů, které student pro udělení zápočtu předkládá v podobě vlastního portfolia.

Garant

Mgr. Hana Navrátilová

Vyučující

Mgr. Jana Vašíková, PhD.