Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Didaktika mateřské školy (USP / M2DMS)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu USP / M2DMS - Didaktika mateřské školy, Fakulta humanitních studií, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně (UTB).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Didaktický model mateřské školy (komponenty, které ho tvoří a provázanost vzájemných vztahů mezi nimi). Jeho podobnost a odlišnost od didaktických modelů vyšších edukačních stupňů. Jednotlivé didaktické kategorie.Proces výuky v mateřské škole: subjekty, objekt, strategie, metody, prostředky, formy, organizační struktura, pomůcky, nástroje, materiály, faktory, prvky a okolnosti vstupující a ovlivňující výuku.Subjekty procesu výuky: didaktická specifikace učícího se dítěte a profesní charakteristika vyučujícího učitele ve výuce v mateřské škole. Možnosti jejich vzájemné interakce, transakce a individuálních interakcí na základě operování učivem za pomoci podpůrných komponentů. Vzájemná relace a fůze učení se a vyučování ve výuce v mateřské škole.Problematika edukačního cíle ve výuce v mateřské škole a problematika stanovování, určování a didaktického operování s obsahem (učivem) ve výuce. Kategorizace cílových požadavků. Specifika a odlišnosti členění obsahu na tradiční předměty (výchovné složky) a na oblasti dětských edukačních zkušeností (uspořádání učiva v pedagogických dokumentech). Didaktická analýza učiva.Inovační přístupy uplatňované v jednotlivých oborových didaktikách mateřské školy jejich podobnost ve vztahu se všeobecnou didaktikou mateřské školy a jejich specifičnost ve vztahu s příslušným oborem.

Získané způsobilosti

Student disponuje s poznatky o pedagogické vědě. Student je způsobilý poznatky adekvátně využívat v odborné dialogické argumentaci na profesionální úrovni.

Literatura

KOLÁŘ, Z., VALIŠOVÁ, A. Analýza vyučování. Praha, 2009. KOŽUCHOVÁ, M., GAVORA, P., WIEGEROVÁ, A., MAJERČÍKOVÁ, J., HIRSCHNEROVÁ, Z. Pedagogická diagnostika v primárnom vzdelávaní. Bratislava, 2011.

Požadavky

Koncipování závěrečné práce v rozsahu 15 ? 20 stran zaměřené na jednotlivá dohodnutá témata výukových jednotek. Závěrečná práce bude studentům prezentována veřejně. Důraz v hodnocení bude kladen na odbornost zpracování závěrečné práce, na profesionalitu prezentace a vzájemné dialogické argumentace tezí. Podmínkou tvorby závěrečné práce je využití odpovídajících informačních zdrojů.

Garant

Mgr. Hana Navrátilovádoc. PaedDr. Adriana Wiegerová, PhD.

Vyučující

doc. PaedDr. Adriana Wiegerová, PhD.Mgr. Hana Navrátilová