Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Výtvarná komunikace (USP / M2VYK)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu USP / M2VYK - Výtvarná komunikace, Fakulta humanitních studií, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně (UTB).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Význam a možnosti využití elementárních výtvarných komponentů (bod, linie, barva, tvar apod.).Výrazové vlastnosti výtvarných prostředků.Tvořivě realizovat kompozice.Výtvarná komunikace.Diskuse a tvořivé aktivity zaměřené na myšlení o výtvarném umění.Aktuální témata v oblasti umění a kultury.Možnosti výtvarné komunikace v každodenních činnostech dětí předškolního věku.Náměty a témata pro výtvarnou komunikace vhodnou pro děti předškolního věku.

Získané způsobilosti

Student má znalosti o specifikách vnímání výtvarného umění. Student je způsobilý pochopit principy tvorby výtvarných činností tvořivým a zajímavým způsobem a následně je zrealizovat.

Literatura

KOŤÁTKOVÁ, S. Hry v mateřské škole v teorii a praxi. Praha: Grada Publishing, 2005. ISBN 80-247-0852-3.ROESELOVÁ, V. Námět ve výtvarné výchově. Praha: Sarah, 2000. ROESELOVÁ, V. Proudy ve výtvarné výchově. Praha: Sarah, 2000. ROESELOVÁ, V. Řady a projekty ve výtvarné výchově. Praha: Sarah, 1997. ŠTEIGLOVÁ, T. Symposium výtvarná výchova a mody její komunikace. Univerzita Palackého, 2004. PARRAMÓN, J. M. Teorie barev. Jan Vašut nakladatelství, 1998. STADLEROVÁ, H. a kol. Východiska a inspirace pro výtvarnou tvorbu dětí v předškolním vzdělávání. Brno: MUNI PRESS, 2011. POLASKOVÁ, M. 200 výtvarných činností: náměty pro tvořivost dětí od 3 let. Praha: Portál, 2008. LITTLE, SX. izmy. Ako rozumieť umeniu. Bratislava: Slovar, 2003. ŠUPŠÁKOVÁ, B. Projekty a alternativne formy vo výtvarnej výchove. Bratislava: Gradient, 1999. ŠUPŠÁKOVÁ, B. Vizuálna kultura a umenie v škole. Svätý Jur: DIGIT, 2004. READ, H. (ed.). Výchova uměním. Praha: Odeon, 1967.

Požadavky

Podmínkou pro udělení zápočtu je aktivní účastna cvičeních a zpracování dílčích úkolů, které student při obhajobě zápočtu předkládá v podobě portfolia.

Garant

Mgr. Hana Navrátilovádoc. PaedDr. Adriana Wiegerová, PhD.

Vyučující

Mgr. Jana Vašíková, PhD.