Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Specifické postupy při práci s dětmi (USP / M3SPD)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu USP / M3SPD - Specifické postupy při práci s dětmi, Fakulta humanitních studií, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně (UTB).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

- Základní terminologie - možnosti vzdělávání dítěte se specifickými potřebami.- Integrace, segregace, inkluze.- Legislativní zakotvení.- Specifika přístupů k dětem s mentálním postižením.- Specifika přístupů k dětem se zrakovým postižením.- Specifika přístupů k dětem se sluchovým postižením.- Specifika přístupů k dětem se somatickým postižením.- Specifika přístupů k dětem se specifickými poruchami učení.- Specifika přístupů k dětem s narušenou komunikační schopností.- Specifika přístupů k dětem s kombinovaným handicapem.- Specifika přístupů k dětem ze sociálně znevýhodněného, nepodnětného a kulturně odlišného prostředí.- Instituce pedagogického poradenství a péče.

Získané způsobilosti

Student má znalosti o možnostech vzdělávání dítěte se specifickými potřebami. Student je způsobilý identifikovat a analyzovat specifika potřeb dětí s handicapem a zdravotně znevýhodněných.

Literatura

MÜLLER, O. a kol. Dítě se speciálními vzdělávacími potřebami v běžné škole. Olomouc: UP, 2004. RŮŽIČKOVÁ, V. (ed.). Integrace zrakově a kombinovaně postižených žáků. Olomouc: UP, 2007. VÍTKOVÁ, M. Integrativní speciální pedagogika. Brno: Paido, 2004. VÁGNEROVÁ, M. Školní poradenská psychologie pro pedagogy. Praha: Karolinum, 2005. Vyhláška 72/2005 Sb. o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních. Vyhláška 73/2005 Sb. o vzdělávání dětí, žáků a studentů se specifickými potřebami a dětí, žáků a studentů mimořádně nadaných. LECHTA, V. a kol. Základy inkluzivní pedagogiky. Praha: Portál, 2010. VÁGNEROVÁ, M. Patopsychologie pro pomáhající profese. Praha: Portál, 2004. MICHALÍK, J. Škola pro všechny, aneb Integrace je když. Vsetín: ZŠ Integra, 2002.

Požadavky

Zápočet: aktivní účast na seminářích, vypracování seminární práce a speciálně pedagogického projektu.

Garant

Mgr. Hana Navrátilovádoc. PaedDr. Adriana Wiegerová, PhD.