Předmět Literatura pro děti (USP / M5LIT)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu USP / M5LIT - Literatura pro děti, Fakulta humanitních studií, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně (UTB).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
- Seznámení s knižními tituly zajišťujícími umělecko-estetické hodnoty; charakteristika triviální literatury pro děti; vyčlenění umělecko-hodnotné ilustrace od děl epigonských a s parametry kýče.- Využití literárních ukázek k uplatnění metod a her dramatické výchovy, které zajišťují např.: pohybovou aktivitu; nonverbální projevy, pantomimické dovednosti; hlasovou výchovu - artikulační a výslovnostní cvičení.- Rozvoj komunikativní dovednosti - rozvoj slovní zásoby, vedení rozhovoru, pokládání efektivních otázek; tvořivá představivost, obrazotvornost a speciální tvůrčí schopnosti; chápání problémů a nacházení východisek při jejich řešení; příjem mravních hodnot a morálních postojů; respekt pravidel sociálního soužití; identifikace, sebepojetí a sebehodnocení, psychické potřeby - pochvala, vyjádření emocí, aj.; prožitkové a situační učení propojující všechny vzdělávací oblasti RVP PV.
Získané způsobilosti
Student je obeznámen s aktivizujícími metodami a organizačními formami práce ovlivňujícími výchovu a vzdělávání ve všech sférách osobnosti dítěte. Vhodnou didaktickou interpretací uměleckých děl je student schopen rozvíjet kognitivní procesy dětí se zaměřením na soustředěnost, názorné myšlení, vzájemnou komunikaci a tvůrčí schopnosti. Literárně-umělecko hodnotné knihy a jejich ilustrace dokáže využít k uskutečnění principů RVP PV; k procvičení všech klíčových kompetencí. Student dokáže kreativním způsobem vytvářet náměty a nápady pro práci s knihou, podporovat cíle a priority RVP s respektem k individuálním věkovým a intelektuálním potřebám žáků.
Literatura
TOMAN, J. Dětské čtenářství a literární výchova. Brno: CERM, 1999. CICHÁ, M., DORKOVÁ, Z. Didaktika praktického vyučování zdravotnických předmětů 1. Olomouc: Pedagogická fakulta UP, 2006. ULRYCHOVÁ, I., GREGOROVÁ, V., ŠVEJDOVÁ, H. Hrajeme si s pohádkami. Praha: Portál, 2000. CANFIELD, J.; SICCONE, F. Hry pro výchovu k odpovědnosti a k sebedůvěře. Praha: Portál, 1998. TOMAN, J. Trivialita a kýč v literatuře pro děti a mládež. Brno: CERM, 2000.
Požadavky
Zápočet: aktivní účast na seminářích, min. 80% docházka.
Garant
Mgr. Hana Navrátilovádoc. PaedDr. Adriana Wiegerová, PhD.