Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Teorie primárního vzdělávání (USP / M7TPV)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu USP / M7TPV - Teorie primárního vzdělávání, Fakulta humanitních studií, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně (UTB).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

- Otázky rozvoje primární pedagogiky v ČR.- Dokumenty: Rámcový vzdělávací program. Změny od roku 2006.- Pojetí žáka v primárním vzdělávání a kvalita života dětí ve škole.- Osobnost učitele v primárním vzdělávání a jeho příprava na profesi - profesní standard.- Primární pedagogika jako inspirace pro inovace v základní škole.- Řešení otázek primární pedagogiky ve vztahu k současné praxi školy - návaznost na MŠ.- Komplexnost kurikula v primární škole.- Cíle, obsah a strategie řízení výuky v primárním vzdělávání.- Problémové okruhy k řešení otázek zjišťování výsledků výuky v primárním vzdělávání v Česku a mezinárodním kontextu (PISA, TIMS apod.) verzus žákovské portfolio.- Otázky specifických požadavků přípravy učitelů pro primární vzdělávání.

Získané způsobilosti

Student dokáže aplikovat dosažené znalosti o primárním vzdělávání v souvislostech s předškolním vzděláváním.

Literatura

LUKÁŠOVÁ, H. Cesty k pedagogice obratu. Ostrava: PdF OU, 2013. SPILKOVÁ, V., TOMKOVÁ, A. Kvalita učitele a profesní standard. Praha: PdF UK, 2010. LUKÁŠOVÁ, H. Kvalita života dětí a didaktika. Praha: Portál, 2010. LUKÁŠOVÁ, H. (ed.), HELUS, Z., KRATOCHVÍLOVÁ, J., RÝDL, K., SPILKOVÁ, V., ZDRAŽIL, T. Proměny pojetí vzdělávání a školního hodnocení (Filosofická východiska a pedagogické souvislosti). Praha: AWŠ, 2012. SPILKOVÁ, V. Proměny primárního vzdělávání v ČR. Praha: Portál, 2005. KOLLÁRIKOVÁ, PUPALA, B. (Eds.). Předškolní a primární pedagogika. Praha: Portál, 2001. SPILKOVÁ, V., HEJLOVÁ, H. (eds.). Příprava učitelů pro primární a neprimární vzdělávání v Česku a na Slovensku ? Vývoj po roce 1989. Praha: PdF UK, 2010. MAREŠ, J. a kol. Kvalita života u dětí a dospívajících I., II., III. Brno: MSD, 2006. SLAVÍK, J. Pedagogické dílo a reflektování jeho významů a hodnot. In: Mareš, J., SLAVÍK, J., SVATOŠ, T., ŠVEC, V. Učitelovo pojetí výuky. Brno: CDVU MU, 1996. HELUS, Z. Perspektivy učitelství. Praha: PdF UK, 2012. ŠTECH, S. PISA ? nástroj vzdělávací politiky nebo výzkumná metoda?. Orbis schole, 2011. KOSOVÁ, B. a kol. Vysokoškolské vzdelávanie učiteľov ? Vývoj, analýza, perspektivy. Banská Bystrica, 2012.

Požadavky

Student zpracuje studii, v níž prokáže svou orientaci ve vývoji vědního oboru primární pedagogika z hlediska řešení konkrétního problému.

Garant

prof. PhDr. Hana Lukášová, CSc.Mgr. Hana Navrátilová

Vyučující

prof. PhDr. Hana Lukášová, CSc.