Předmět Teorie předškolního vzdělávání + praxe (USP / M7TVP)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu USP / M7TVP - Teorie předškolního vzdělávání + praxe, Fakulta humanitních studií, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně (UTB).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
- Všeobecné otázky teorie výchovy a vzdělávání. Teorie výchovy, filozofie výchovy, teorie učení.- Klasifikace teorií výchovy a vzdělávání (dle Průcha, Bertrnad, Zelina apod.)- Hlavní charakteristiky jednotlivých teorií a jejich analýza.- Diskursy o výchově a vzdělávání s akcentem na současnou mateřskou školu.- Komparace teorií výchovy a vzdělávání, jejich uplatnění a odraz v praxi předškolního vzdělávání.- Reflexe ideových východisek jednotlivých teorií v praxi předškolního vzdělávání.- Možnosti aplikace teoretických přístupů na podmínky předškolního vzdělávání.
Získané způsobilosti
Student je schopen reflektovat teorie předškolního vzdělávání v souvislostech.
Literatura
PRŮCHA, J. Moderní pedagogika. Praha: Portál, 1997. BERTRAND, Y. Soudobé teorie vzdělávaní. Praha: Portál, 1998. ZELINA, M. Teórie výchovy. Hľadanie dobra. Bratislava: SPN - Mladé letá, 2004. KAŠČÁK, O., PUPALA, B. Výchova a vzdelávanie v základných diskurzoch. Prešov: Rokus, 2009. PELIKÁN, J. Hledání těžište výchovy. Praha: Karolinum, 2011. ARENDTOVÁ, H. Mezi minulostí a budoucností. Praha: CDK, 2002. KAŠČÁK, O. Moc školy. O formatívnej sile organizácie. Bratislava: VEDA, 2006. PALOUŠ, R. Paradoxy výchovy. Praha: Karolinum, 2009. PROKOP, J. Škola a společnost v kritických teoriích druhé poloviny 20. století. Praha: Karolinum, 2005. LIESSMANN, K. P. Teorie nevzdělanosti. Praha: Academia, 2010. PUPALA, B. Teórie učenia a ich odraz v poňatí vyučovania. In: Pupala, B. ? Kolláriková, Z. (eds): Predškolská a elementárna pedagogika. Praha: Portál, 2001. PETROVÁ, Z. Vygotského škola v pedagogike. Trnava: TUT, 2008.
Požadavky
Zpracování a prezentace seminární práceZpracování podkladů z praxeZápočtový testKombinovaná zkouška (písemná část + ústní část)Výuka je částečně nahrazena individuální prací studentů na dílčích úkolech zadaných v portále Moodle, které budou po zpracování diskutovány ve výuce.
Garant
doc. PaedDr. Jana Majerčíková, PhD.Mgr. Hana Navrátilová
Vyučující
doc. PaedDr. Jana Majerčíková, PhD.doc. PaedDr. Jana Majerčíková, PhD.