Předmět Matematické předs. ve vzděl. + praxe (USP / M8MVP)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu USP / M8MVP - Matematické předs. ve vzděl. + praxe, Fakulta humanitních studií, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně (UTB).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Rozvoj matematických představ u dětí předškolního věku. Analýza Rámcového vzdělávacího programu z pohledu matematických představ v podmínkách preprimárního vzdělávání v návaznosti na primární stupeň vzdělávání.Rozvoj prvotních představ o výrocích pravdivostní hodnota výroku, složené výroky, výrokové operace na konkrétních aktivitách v podmínkách preprimárního vzdělávání v návaznosti na primární stupeň vzdělávání.Rozvoj prvotních představ o množinách prvek množiny, vztahy mezi množinami, znázornění množin, vlastnosti operací s množinami na konkrétních aktivitách v podmínkách preprimárního vzdělávání v návaznosti na primární stupeň vzdělávání.Rozvoj prvotních představ o relacích binární relace, určení binární relace, doplňková relace, inverzní relace, vlastnosti binárních relací v množině na konkrétních aktivitách v podmínkách preprimárního vzdělávání v návaznosti na primární stupeň vzdělávání.Rozvoj prvotních představ o zobrazeních zobrazení, vlastnosti zobrazení na konkrétních aktivitách v podmínkách preprimárního vzdělávání v návaznosti na primární stupeň vzdělávání.Pojmy souvisící s přirozeným číslem a metody jejich rozvoje. Propedeutika číselných operací v kontextových úlohách na konkrétních aktivitách v podmínkách preprimárního vzdělávání v návaznosti na primární stupeň vzdělávání.Výstavba geometrie. Trojúhelníky, čtverce, pravidelné n úhelníky; definice a třídění, vlastnosti, tangram.Geometrie ve čtvercové síti; geodeska a její využití.Shodnost jako zobrazení, útvary v zobrazeních: identita, osová souměrnost, středová souměrnost, posunutí, otočení.Modely geometrických těles a sítě těles s využitím stavebnice Polydron. Pravidelné mnohostěny.Vyplňování roviny parketáže. Vyplňování prostoru tělesy stejného a různého typu
Získané způsobilosti
Student získá teoretické poznatky a praktické dovednosti pro vyučování prvotních matematických pojmů dětí předškolního věku.
Literatura
UHERČÍKOVÁ, V., HAVERLÍK, I. K. Didaktika rozvíjania základných matematických predstáv. Bratislava: Dony, 2007. HEJNÝ, M., KUŘINA, F. Dítě, škola a matematika. Praha: Portál, 2001. GEROVÁ, Ľ. Propedeutika matematiky a počiatočné matematické predstavy. Banská Bystrica: Pedagogická fakulta Univerzity Mateja Bela, 2007. UHERČÍKOVÁ, V., HAVERLÍK, I. K. Pracovné listy na rozvíjanie matematických predstáv u detí v MŠ a v ZŠ. Bratislava: Dony, 2007. PARTOVÁ, E., ŽIDEK, O. Príručka k príprave na súbornú skúšku z matematiky. Bratislava: PdF UK, 1993.
Požadavky
Průběžné hodnocení práce studenta v rámci semináře. Závěrečné hodnocení formou testu a ústní zkoušky.
Garant
Mgr. Hana NavrátilováMgr. Lubomír Sedláček, Ph.D.
Vyučující
Mgr. Lubomír Sedláček, Ph.D.Mgr. Lubomír Sedláček, Ph.D.