Předmět Společenskovědní vzdělávání v MŠ + praxe (USP / M8SVP)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu USP / M8SVP - Společenskovědní vzdělávání v MŠ + praxe, Fakulta humanitních studií, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně (UTB).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Společenskovědné vzdělávání jako poznávání sociálního prostředí v MŠ.Kultura a kulturní gramotnost jako součást společenkovědního vzdělávání.Společenskovědní vzdělávání v základních kurikulárních dokumentech pro preprimární vzdělávání.Obsah společenskovědního vzdělávání v MŠ.Didaktické cíle a kompetence dítěte jako cílové kategorie ve společenskovědním vzdělávání v MŠ.Didaktické metody společenskovědního vzdělávání v MŠOrganizační formy společenskovědního vzdělávání v MŠ.Orientace v čase u dítěte předškolního věku. Orientace v prostoru u dítěte předškolního věku.Analýza doporučených a dostupných učebních textů (pracovní listy) využívaných ve společenskovědním vzdělávání.Využití informačních a komunikačních technologií v společenskovědním vzdělávání v MŠ.
Získané způsobilosti
Student je schopný aplikovat získané poznatky a dovednosti v edukační realitě mateřské školy.
Literatura
MACHALOVÁ, M. Co znamená, má-li se dítě naučit chápat historický čas? In: MAŇÁK, J., JANÍK, T. (eds.). Problémy kurikula základní školy. Brno: MU PdF, 2006. KOŤÁTKOVÁ, S. Dítě a mateřská škola. Praha: Grada, 2008. PUPALA, B. K elementárnym podmienkam vývinu chápania pojmu mapa. Geografia č. 1, 1994. KOŽUCHOVÁ, M., GAVORA, P., WIEGEROVÁ, A., MAJERČÍKOVÁ, J., HIRSCHNEROVÁ, Z. Pedagogická diagnostika v primárnom vzdelávaní. Bratislava: Mladé letá, 2011. BRUCEOVÁ, T. Předškolní výchova. Praha: Portál, 1996. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. 2004. SVOBODOVÁ, E. a kol. Vzdělávání v mateřské škole. Praha: Portál, 2010. PUPALA, B., ZÁPOTOČNÁ, O. Vzdelávanie ako formovanie kultúrnej gramotnosti. In: KOLLÁRIKOVÁ, Z., PUPALA, B. Predškolská a elementárna pedagogika. Praha: Portál, 2001. KLUSÁK, M. Poznávání sociálního prostředí. In: KOLLÁRIKOVÁ, Z., PUPALA, B. Predškolská a elementárna pedagogika. Praha: Portál, 2001. ŠTECH, S. Reforma kurikula jako kulturní změna. Dostupné na: www.konzervativizmus. sk/print.phb?1435.
Požadavky
Aktivní účast na přednášce a cvičení. Předložení portfolia z průběžné praxe s reflexemi a analýzami studenta a vyučujícího. Tvorba praktických námětů pro práci se společenskovědnými tématy v MŠ.
Garant
doc. PaedDr. Jana Majerčíková, PhD.Mgr. Hana Navrátilová
Vyučující
doc. PaedDr. Jana Majerčíková, PhD.doc. PaedDr. Jana Majerčíková, PhD.