Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Společenskovědní vzdělávání v MŠ + praxe (USP / M8SVP)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu USP / M8SVP - Společenskovědní vzdělávání v MŠ + praxe, Fakulta humanitních studií, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně (UTB).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Společenskovědné vzdělávání jako poznávání sociálního prostředí v MŠ.Kultura a kulturní gramotnost jako součást společenkovědního vzdělávání.Společenskovědní vzdělávání v základních kurikulárních dokumentech pro preprimární vzdělávání.Obsah společenskovědního vzdělávání v MŠ.Didaktické cíle a kompetence dítěte jako cílové kategorie ve společenskovědním vzdělávání v MŠ.Didaktické metody společenskovědního vzdělávání v MŠOrganizační formy společenskovědního vzdělávání v MŠ.Orientace v čase u dítěte předškolního věku. Orientace v prostoru u dítěte předškolního věku.Analýza doporučených a dostupných učebních textů (pracovní listy) využívaných ve společenskovědním vzdělávání.Využití informačních a komunikačních technologií v společenskovědním vzdělávání v MŠ.

Získané způsobilosti

Student je schopný aplikovat získané poznatky a dovednosti v edukační realitě mateřské školy.

Literatura

MACHALOVÁ, M. Co znamená, má-li se dítě naučit chápat historický čas? In: MAŇÁK, J., JANÍK, T. (eds.). Problémy kurikula základní školy. Brno: MU PdF, 2006. KOŤÁTKOVÁ, S. Dítě a mateřská škola. Praha: Grada, 2008. PUPALA, B. K elementárnym podmienkam vývinu chápania pojmu mapa. Geografia č. 1, 1994. KOŽUCHOVÁ, M., GAVORA, P., WIEGEROVÁ, A., MAJERČÍKOVÁ, J., HIRSCHNEROVÁ, Z. Pedagogická diagnostika v primárnom vzdelávaní. Bratislava: Mladé letá, 2011. BRUCEOVÁ, T. Předškolní výchova. Praha: Portál, 1996. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. 2004. SVOBODOVÁ, E. a kol. Vzdělávání v mateřské škole. Praha: Portál, 2010. PUPALA, B., ZÁPOTOČNÁ, O. Vzdelávanie ako formovanie kultúrnej gramotnosti. In: KOLLÁRIKOVÁ, Z., PUPALA, B. Predškolská a elementárna pedagogika. Praha: Portál, 2001. KLUSÁK, M. Poznávání sociálního prostředí. In: KOLLÁRIKOVÁ, Z., PUPALA, B. Predškolská a elementárna pedagogika. Praha: Portál, 2001. ŠTECH, S. Reforma kurikula jako kulturní změna. Dostupné na: www.konzervativizmus. sk/print.phb?1435.

Požadavky

Aktivní účast na přednášce a cvičení. Předložení portfolia z průběžné praxe s reflexemi a analýzami studenta a vyučujícího. Tvorba praktických námětů pro práci se společenskovědnými tématy v MŠ.

Garant

doc. PaedDr. Jana Majerčíková, PhD.Mgr. Hana Navrátilová

Vyučující

doc. PaedDr. Jana Majerčíková, PhD.doc. PaedDr. Jana Majerčíková, PhD.