Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Výtvarná výchova v předškol. vzdělávání (USP / M9VVP)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu USP / M9VVP - Výtvarná výchova v předškol. vzdělávání, Fakulta humanitních studií, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně (UTB).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

- Umění, estetika a dítě předškolního věku.- Přehled koncepcí výtvarné výchovy v předškolním vzdělávání (v Čechách a v zahraničí). Nové trendy v realizaci výtvarné výchovy v předškolním vzdělávání.- Didaktika předškolní výtvarné výchovy. Metody a formy v současné předškolní výtvarné edukaci.- Principy, cíle, úlohy výtvarné výchovy v předškolním vzdělávání.- Výtvarné techniky, výtvarný materiál a výtvarné aktivity vhodné pro děti předškolního věku.- Ukotvení obsahu výtvarné výchovy v kurikulárních dokumentech, druhy činností v předškolní výtvarné výchově.- Osobnost učitele výtvarné výchovy v předškolním vzdělávání.- Dětský výtvarný projev, výtvarná komunikace u dětí předškolního věku.- Význam a rozvoj grafomotoriky v předškolní výtvarné výchově.- Zájmová výtvarná výchova pro děti předškolního věku.- Analýza výtvarných projevů dětí předškolního věku.- Příprava a realizace modelových hodin procvičování, zdokonalování.

Získané způsobilosti

Student je schopen rozvíjet teoretické a praktické poznatky o výtvarném umění a rozvíjet také výtvarné vnímání dítěte předškolního věku.

Literatura

ROESELOVÁ, V. Námět ve výtvarné výchově. Praha: Sarah, 2000. FICHNOVÁ, K., SZOBIOVÁ, E. Rozvoj tvořivosti a klíčových kompetencí dětí. Praha: Portál, 2007. BABYRÁDOVÁ, H. Symbol v dětském výtvarném projevu. Brno: MU, 1999. STADLEROVÁ, H. a kol. Východiska a inspirace pro výtvarnou tvorbu dětí v předškolním vzdělávání. Brno: MUNI PRESS, 2011. VALACHOVÁ, D. Výtvarná edukácia v predprimárnom vzdelávaní a mimoškolskej činnosti. Bratislava: PdF UK Bratislava, 2010. GOODMAN, N. Jazyky umění. Nástin teorie symbolů. Praha: Academia, 2007. BEDNÁŘOVÁ, J., ŠMARDOVÁ, V. Školní zralost: co by mělo umět dítě před vstupem do školy. Brno: Computer Press, 2010. GERO, Š., HUSÁR, J., SOKOLOVÁ, K. Úvod do teórie výtvarnej kultúry. B. Bystrica, 1997. ŠPAČKOVÁ, R. 111 námětu pro tvořivou hru dětí. Praha: Portál, 2004. KOHLOVÁ, M. 200 výtvarných činností. Praha: Portál, 2003.

Požadavky

Předpokladem ukončení předmětu je aktivní účast na předmětu, úspěšné absolvování písemného testu a zpracování dílčích úkolů, které student při obhajobě zápočtu předkládá v podobě portfolia.

Garant

Mgr. Hana Navrátilová

Vyučující

Mgr. Jana Vašíková, PhD.Mgr. Jana Vašíková, PhD.