Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Hra a její edukační využití v MŠ (USP / MK1HE)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu USP / MK1HE - Hra a její edukační využití v MŠ, Fakulta humanitních studií, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně (UTB).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

- Teorie hry, pojetí hry v historickém kontextu (dějiny her, hra v pedagogických koncepcích významných představitelů).- Specifika hry dětí předškolního věku, atributy a znaky hry, vývojové etapy hry, typologie her.- Využití edukační hry v mateřské škole.- Hra jako diagnostický prostředek.- Historický pohled na hračku, hračka v současnosti.- Návrh didaktické hračky a její využití v edukačním procesu.

Získané způsobilosti

Student má znalosti a dovednosti v oblasti her dítětě předškolního věku. Student disponuje znalostmi z historie, pojetí, principech a zákonitostech hry, s typy a funkcemi her. Student je způsobilý plánováním herních aktivit využitelných v praxi.

Literatura

PODHÁJECKÁ, M. a kol. Edukačnými hrami poznávame svet. Prešov, 2006. SUCHÁNKOVÁ, E. Hra a její edukační využití v MŠ - studijní opora. Zlín, 2013. KOŤÁTKOVÁ, S. Hry v mateřské škole v teorii a praxi. Praha, 2005. BEDNÁŘOVÁ, J., ŠMARDOVÁ, V. Diagnostika dítěte předškolního věku: Co by dítě mělo umět ve věku od 3 do 6 let. Brno: Computer Press, 2007. HANUŠ, R. (ed.). Fenomén hry: Teoretické a metodické příspěvky k tématu hry. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2003. HUIZINGA, J. Homo ludens. O původu kultury ve hře. Praha: Dauphin, 2000. CAILLOS, R. Hry a lidé: maska a závrať. Praha: Nakladatelství studia Ypsilon, 1998. NĚMEC, J. Od prožívání k požitkářství. Výchovné funkce hry a její proměny v historických koncepcích pedagogiky. Brno: Paido, 2002. ŠULOVÁ, L. Problémové dítě a hra. Praha: Josef Raabe, 2003. OPRAVILOVÁ, E. Předškolní pedagogika II.: hra (cesta k poznání předškolního dítěte). Liberec: TU v Liberci, 2004. ISBN 80-7083-786-1.CLAYCOMBOVÁ, P. Školka plná zábavy. Praha: Portál, 2006. WEAVEROVÁ, M. 300 her a cvičení pro úspěšný vstup do školy. Praha: Portál, 2001.

Požadavky

Zápočet: Aktivní účast na seminářích a cvičeních, zpracování a prezentace projektu a portfolia her pro děti předškolního věku.

Garant

Mgr. Hana Navrátilovádoc. PaedDr. Adriana Wiegerová, PhD.