Předmět Výtvarná komunikace (USP / MK2VY)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu USP / MK2VY - Výtvarná komunikace, Fakulta humanitních studií, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně (UTB).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Význam a možnosti využití elementárních výtvarných komponentů (bod, linie, barva, tvar apod.).Výrazové vlastnosti výtvarných prostředků.Tvořivě realizovat kompozice.Výtvarná komunikace.Diskuse a tvořivé aktivity zaměřené na myšlení o výtvarném umění.Aktuální témata v oblasti umění a kultury.Možnosti výtvarné komunikace v každodenních činnostech dětí předškolního věku.Náměty a témata pro výtvarnou komunikace vhodnou pro děti předškolního věku.
Získané způsobilosti
Student má znalosti o specifikách vnímání výtvarného umění. Student je způsobilý pochopit principy tvorby výtvarných činností tvořivým a zajímavým způsobem a následně je zrealizovat.
Literatura
KOŤÁTKOVÁ, S. Hry v mateřské škole v teorii a praxi. Praha: Grada, 2005. ROESELOVÁ, V. Námět ve výtvarné výchově. Praha: Sarah, 2000. ROESELOVÁ, V. Proudy ve výtvarné výchově. Praha: Sarah, 2000. ROESELOVÁ, V. Ŕady a projekty ve výtvarné výchově. Praha: Sarah, 1997. ŠTEIGLOVÁ, T. Symposium výtvarná výchova a mody její komunikace. Univerzita Palackého, 2004. PARRAMÓN, J. M. Teorie barev. Jan Vašut nakladatelství, 1998. STADLEROVÁ, H. a kol. Východiska a inspirace pro výtvarnou tvorbu dětí v předškolním vzdělávání. Brno: MUNI PRESS, 2011. POLASKOVÁ, M. 200 výtvarných činností: náměty pro tvořivost dětí od 3 let. Praha: Portál, 2008. LITTLE, SX. izmy. Ako rozumieť umeniu. Bratislava: Slovar, 2003. ŠUPŠÁKOVÁ, B. Projekty a alternativne formy vo výtvarnej výchove. Bratislava: Gradient, 1999. ŠUPŠÁKOVÁ, B. Vizuálna kultura a umenie v škole. Svätý Jur: DIGIT, 2004. READ, H. (ed.). Výchova uměním. Praha: Odeon, 1967.
Požadavky
Podmínkou pro udělení zápočtu je aktivní účastna cvičeních a zpracování dílčích úkolů, které student při obhajobě zápočtu předkládá v podobě portfolia.
Garant
Mgr. Hana Navrátilovádoc. PaedDr. Adriana Wiegerová, PhD.