Předmět Specifické postupy při práci s dětmi (USP / MK3SD)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu USP / MK3SD - Specifické postupy při práci s dětmi, Fakulta humanitních studií, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně (UTB).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
- Základní terminologie - možnosti vzdělávání dítěte se specifickými potřebami.- Integrace, segregace, inkluze.- Legislativní zakotvení.- Specifika přístupů k dětem s mentálním postižením- Specifika přístupů k dětem se zrakovým postižením.- Specifika přístupů dětem se sluchovým postižením.- Specifika přístupů dětem se somatickým postižením.- Specifika přístupů k dětem se specifickými poruchami učení.- Specifika přístupů k dětem s narušenou komunikační schopností.- Specifika přístupů k dětem s kombinovaným handicapem.- Specifika přístupů k dětem ze sociálně znevýhodněného, nepodnětného a kultně odlišného prostředí.- Instituce pedagogického poradenství a péče.
Získané způsobilosti
Student má znalosti o možnostech vzdělávání dítěte se specifickými potřebami. Student je způsobilý identifikovat a analyzovat specifika potřeb dětí s handicepem a zdravotně znevýhodněných.
Literatura
MÜLLER, O. a kol. Dítě se speciálními vzdělávacími potřebami v běžné škole. Olomouc: UP, 2004. RŮŽIČKOVÁ , V. (ed.). Integrace zrakově a kombinovaně postižených žáků. Olomouc: UP, 2007. VÍTKOVÁ, M. Integrativní speciální pedagogika. Brno: Paido, 2004. MACHŮ, E. Práce s dětmi se specifickými vzdělávacími potřebami - nadané dítě předškolního věku. Zlín, 2013. VÁGNEROVÁ, M. Školní poradenská psychologie pro pedagogy. Praha: Karolinum, 2005. Vyhláška 72/2005 Sb. o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních. Vyhláška 73/2005 Sb. o vzdělávání dětí, žáků a studentů se specifickými potřebami a dětí, žáků a studentů mimořádně nadaných. LECHTA, V. Základy inkluzivní pedagogiky. Praha: Portál, 2010. VÁGNEROVÁ, M. Patopsychologie pro pomáhající profese. Praha: Portál, 2004. MICHALÍK, J. Škola pro všechny, aneb Integrace je když. Vsetín: ZŠ Integra, 2002. MICHALÍK, J. Školská integrace dětí s postižením. Olomouc: Univerzita Palackého, 1999.
Požadavky
Zápočet: Vypracování seminární práce a speciálně pedagogického projektu.
Garant
Mgr. Hana Navrátilovádoc. PaedDr. Adriana Wiegerová, PhD.