Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Výtvarný projev dítěte (USP / MK3VD)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu USP / MK3VD - Výtvarný projev dítěte, Fakulta humanitních studií, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně (UTB).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

- Dětský výtvarný projev, jeho teorie.- Vznik a podstata dětského výtvarného projevu, grafomotorika.- Stadia vývoje dětského výtvarného projevu, charakteristické znaky.- Období bezobsahových i obsahových čmáranic - možnosti poznávaní.- Období spontánní obsahové dětské kresby - možnosti poznávaní a rozvíjení.- Zobrazení lidské postavy, rodiny, prostoru, způsoby zobrazování.- Význam barev a symbolů v dětské kresbě a v životě dítěte.- Kazuistika dítěte předškolního věku, diagnostika dětské kresby.- Fenomén ilustrace (forma i obsah); ilustrace a text; ilustrace pro děti; tvůrcové dětské knihy, komiksů.- Integrace výchovných složek ve vzdělávacím procesu (hudební výchova, výtvarná výchova, tělesná výchova).- Příprava a realizace modelových hodin - procvičování, zdokonalování.- Příprava, realizace a analýza působení studenta v mateřské škole (během blokové výuky).

Získané způsobilosti

Student má znalosti o dětském výtvarném projevu, o významu ilustrací a kreseb ve výchovně vzdělávacím procesu. Je způsobilý identifikovat a analyzovat dětský výtvarný projev.

Literatura

KOŤÁTKOVÁ, S. Hry v mateřské škole v teorii a praxi - význam hry, role pedagoga, cíl hry, soubor her. Praha: Grada, 2005. KOVALIK, S., OLSEN, K. Integrované tematické vyučovanie: model. Faber, 1996. DAVIDO, R. Kresba jako nástroj poznání dítěte: dětská kresba z pohledu psychologie. Praha: Portál, 2001. BABYRÁDOVÁ, H. Symbol v dětském výtvarném projevu. Brno: Masarykova univerzita, 1999. BEDNÁŘOVÁ, J., ŠMARDOVÁ, V. Školní zralost: co by mělo umět dítě před vstupem do školy. Brno: Computer Press, 2010. KUBÍČEK, J. Úvod do estetiky animace. Praha: Akademie múzických umění, 2004. GOODMAN, N. Jazyky umění. Nástin teorie symbolů. Praha: Academia, 2007.

Požadavky

Zápočet: zpracování dílčích úkolů, které student při zkoušce předkládá v podobě portfolia.

Garant

Mgr. Hana Navrátilovádoc. PaedDr. Adriana Wiegerová, PhD.

Vyučující

Mgr. Jana Vašíková, PhD.