Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Dramatická výchova v MŠ (USP / MK5DV)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu USP / MK5DV - Dramatická výchova v MŠ, Fakulta humanitních studií, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně (UTB).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

- Úvod do dramatické výchovy (principy, cíle, prostředky, metody, RVP PV aj.)- Pedagogicko-psychologická a divadelní východiska- Dramatické hry a improvizace (metody a techniky)- Proces a produkt v dramatické výchově- Náměty a témata pro dramatickou výchovu- Učitel dramatické výchovy

Získané způsobilosti

Student se orientuje v oblasti dramatické výchovy z pohledu teoretického i praktického, zná principy, cíle, prostředky, metody dramatické výchovy, chápe roli učitele dramatické výchovy. Při práci s dětmi využívá dramatické hry, metody a techniky improvizace. Má vytvořeny náměty a témata pro dramatickou výchovu.

Literatura

MACKOVÁ, S. Dramatická výchova. Brno: JAMU, 2004. FÜLÖPOVÁ, E., ZELINOVÁ, M. Hry v materskej škole na rozvoj osobnosti dieťaťa. Bratislava: SPN, 2003. KOŤÁTKOVÁ, S. Hry v mateřské škole v teorii a praxi. Praha, 2005. JENČKOVÁ, E. Hudba a pohyb ve škole. Hradec Králové: Tandem, 2002. MACHKOVÁ, E. Jak se učí dramatická výchova. Didaktika dramatické výchovy. Praha: DAMU, 2004. HERDEN, J. Hudba jako řeč. O poslechu doma i ve škole. Praha: Scientia, 1998. LIŠKOVÁ, M. Hudební činnosti pro předškolní vzdělávání. Praha: Raabe, 2006.

Požadavky

Zápočet: vypracování portfolia obsahujícího náměty pro práci s dramatickou hrou v mateřské škole, tematické přípravy k vybraným vzdělávacím oblastem s využitím dramatických her a improvizací a aktivní účast na semináři min. 80%.

Garant

Mgr. Hana Navrátilovádoc. PaedDr. Adriana Wiegerová, PhD.