Předmět Specifika spolupráce MŠ a ZŠ (USP / MK5MZ)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu USP / MK5MZ - Specifika spolupráce MŠ a ZŠ, Fakulta humanitních studií, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně (UTB).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
- Spolupráce, kooperace, vztah, partnerství - vymezení základních pojmů v pedagogickém, psychologickém a sociologickém diskurzu.- Specifika školního vzdělávání cíle, obsah, didaktické strategie, organizace, úlohy učitelů a rodičů v mateřské škole a na začátku povinné školní docházky.- Specifika socializace v MŠ a ZŠ. Význam spolupráce MŠ a ZŠ.- Aspekty školní zralosti a připravenosti ve spolupráci MŠ a ZŠ.- Vedení a učitelky MŠ ve spolupráci se ZŠ.- Pozice rodičů ve spolupráci MŠ a ZŠ.- Dítě - žák ve spolupráci MŠ a ZŠ.- Možnosti (metody a formy) spolupráce MŠ a ZŠ.- Plánování a projektování spolupráce MŠ a ZŠ.
Získané způsobilosti
Student je schopen uvědomit si pozitivní dopad efektivní spolupráce MŠ a ZŠ. Je schopen reflektovat souvislosti determinující kvalitu tohoto vztahu.
Literatura
ŠTECH, S. Angažovanost rodičů ve školní socializaci dětí. 2004. KROPÁČKOVÁ, J. (ed.). Dítě předškolního věku dříve a dnes. Praha: UK, PdF, 2008. SPILKOVÁ, V. a kol. Proměny primárního vzdělávání v ČR. Praha: Portál, 2005. KOLLÁRIKOVÁ, Z., PUPALA, B. (eds.). Předškolní a primární pedagogika. Praha: Portál, 2001. GAVORA, P. Akí sú moji žiaci? Pedagogická diagnostika žiaka. Bratislava: Práca, 1999. BEŇOVÁ, T., HERICH, J. Materské školy - šok, či kríza?. Bratislava: ÚIPŠ, 1995. Pražská skupina školní etnografie: Psychický vývoj dítěte od 1. do 5. třídy. Praha: Karolinum, 2005.
Požadavky
Zápočet: vypracování a prezentace projektu spolupráce mateřské školy a základní školy.
Garant
Mgr. Hana Navrátilovádoc. PaedDr. Adriana Wiegerová, PhD.