Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Využití netradičních výtvarných technik (USP / MK5NT)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu USP / MK5NT - Využití netradičních výtvarných technik, Fakulta humanitních studií, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně (UTB).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

- Výtvarné techniky: tradiční versus netradiční.- Kresba - liniověplošná kresba, na suchý a mokrý podklad s využitím různého materiálů.- Barevnost versus nebarevnost.- Kreativní použití odpadového materiálu.- Kreativní využití papíru.- Přírodní materiál ve výtvarné výchově.- Manipulace s hlínou, sádrou, plastelínou, drátem, látkou.- Různorodé techniky: biedermeier, kašírovaní, rámování, mramorování, malování na plátno (textil), batikování, decoupage (servítová technika).- Možnosti využití netradičních výtvarných technik v každodenních činnostech dětí předškolního věku.- Náměty a témata pro výtvarné zpracování vhodné pro děti předškolního věku.

Získané způsobilosti

Student disponuje teoretickými znalostmi o výběru, přípravě, uvádění, realizaci, vyhodnocování a zhodnocení netradičních výtvarných technik a činností v MŠ.

Literatura

ROESELOVÁ, V. Námět ve výtvarné výchově. Praha: Sarah, 2000. ROESELOVÁ, V. Řady a projekty ve výtvarné výchově. Praha: Sarah, 1997. ROESELOVÁ, V. Techniky ve výtvarné výchově. Praha: Sarah, 1996. PARRAMÓN, J. M. Teorie barev. Jan Vašut nakladatelství, 1998. KÖNIGOVÁ, M. Tvořivost - techniky a cvičení. Praha: Grada, 2007. STADLEROVÁ, H. a kol. Východiska a inspirace pro výtvarnou tvorbu dětí v předškolním vzdělávání. Brno: MUNI PRESS, 2011. POLASKOVÁ, M. 200 výtvarných činností: náměty pro tvořivost dětí od 3 let. Praha: Portál, 2008. ŠUPŠÁKOVÁ, B. Projekty a alternativne formy vo výtvarnej výchove. Bratislava: Gradient, 1999. ŠUPŠÁKOVÁ, B. (et. al.). Vizuálna kultura a umenie v škole. Svätý Jur: DIGIT, 2004.

Požadavky

Zápočet: zpracování dílčích úkolů, které student při obhajobě zápočtu předkládá v podobě portfolia.

Garant

Mgr. Hana Navrátilovádoc. PaedDr. Adriana Wiegerová, PhD.