Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Předškolní pedagogika (USP / MK7PP)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu USP / MK7PP - Předškolní pedagogika, Fakulta humanitních studií, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně (UTB).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

- Co je předškolní pedagogika. Její postavení v systému pedagogických věd.- Základní terminologické analýzy.- Postavení předškolní pedagogiky v ČR v mezinárodní komparaci.- Modely mateřské školy (komponenty, které je tvoří a provázanost vzájemných vztahů mezi nimi). Jejich podobnost a odlišnost od didaktických modelů vyšších edukačních stupňů. Jednotlivé didaktické kategorie.- Subjekty procesu výuky: didaktická specifikace učícího se dítěte a profesní charakteristika vyučujícího učitele ve výuce v mateřské škole. Možnosti jejich vzájemné interakce, transakce a individuálních interakcí na základě operování učivem za pomoci podpůrných komponentů.- Vzájemná relace a fúze učení se a vyučování ve výuce v mateřské škole.

Získané způsobilosti

Student získá poznatky z pedagogické vědy, bude způsobilý s nimi adekvátně nakládat v odborné dialogické argumentaci na profesionální úrovni.

Literatura

KOLLÁRIKOVÁ, Z., PUPALA, B. (eds. Predškolská a elementárna pedagogika. Praha: Portál, 2001. ŠULOVÁ, L. Předškolní dítě a jeho svět. Praha: UK, 2003. OPRAVILOVÁ, E. Předškolní pedagogika II.: hra (cesta k poznání předškolního dítěte). Liberec: TU v Liberci, 2004. OPRAVILOVÁ, E., GEBHARTOVÁ, V. Rok v mateřské škole. Praha: Portál, 2003. WIEGEROVÁ, A., MAJERČÍKOVÁ, J. Učiteľstvo pre materské školy, predškolská pedagogika. In SPILKOVÁ, V., HEJLOVÁ, H. (eds.) Příprava učitelů pro primární a neprimární vzdělávání v Česku a na Slovensku. Praha: UK, 2010. SVOBODOVÁ, E. a kol. Vzdělávání v mateřské škole. Praha: Portál, 2010. KAŠČÁK, O. Škola jako rituálny priestor. Bratislava: VEDA, 2010. POL, M. Škola v proměnách. Brno: MU, 2007.

Požadavky

Student prokazuje orientaci v koncepcích pedagogického myšlení a z nich vyplývajícího pojetí učitelova vyučování, prokazuje také orientaci v celém procesu výuky včetně její realizace. Student rozumí komplexnosti procesu výuky a vzájemné závislosti jejích prvků. Důraz je kladen na (sebe)reflexi a hodnocení pedagogického rozhodnutí a intervence v souvislosti s procesem výuky.

Garant

Mgr. Hana Navrátilovádoc. PaedDr. Adriana Wiegerová, PhD.

Vyučující

doc. PaedDr. Adriana Wiegerová, PhD.