Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Teorie předškolního vzdělávání + praxe (USP / MK7TV)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu USP / MK7TV - Teorie předškolního vzdělávání + praxe, Fakulta humanitních studií, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně (UTB).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

- Všeobecné otázky teorie výchovy a vzdělávání. Teorie výchovy, filozofie výchovy, teorie učení.- Klasifikace teorií výchovy a vzdělávání (dle Průcha, Bertrnad, Zelina apod.)- Hlavní charakteristiky jednotlivých teorií a jejich analýza.- Diskursy o výchově a vzdělávání s akcentem na současnou mateřskou školu.- Komparace teorií výchovy a vzdělávání, jejich uplatnění a odraz v praxi předškolního vzdělávání.- Reflexe ideových východisek jednotlivých teorií v praxi předškolního vzdělávání.- Možnosti aplikace teoretických přístupů na podmínky předškolního vzdělávání.

Získané způsobilosti

Student je schopen reflektovat teorie předškolního vzdělávání v souvislostech.

Literatura

PRŮCHA, J. Moderní pedagogika. Praha: Portál, 1997. BERTRAND, Y. Soudobé teorie vzdělávaní. Praha: Portál, 1998. ZELINA, M. Teórie výchovy. Hľadanie dobra. Bratislava: SPN - Mladé letá, 2004. KAŠČÁK, O., PUPALA, B. Výchova a vzdelávanie v základných diskurzoch. Prešov: Rokus, 2009. PELIKÁN, J. Hledání těžište výchovy. Praha: Karolinum, 2011. ARENDTOVÁ, H. Mezi minulostí a budoucností. Praha: CDK, 2002. KAŠČÁK, O. Moc školy. O formatívnej sile organizácie. Bratislava: VEDA, 2006. PALOUŠ, R. Paradoxy výchovy. Praha: Karolinum, 2009. PROKOP, J. Škola a společnost v kritických teoriích druhé poloviny 20. století. Praha: Karolinum, 2005. LIESSMANN, K. P. Teorie nevzdělanosti. Praha: Academia, 2010. PUPALA, B. Teórie učenia a ich odraz v poňatí vyučovania. In: Pupala, B. ? Kolláriková, Z. (eds): Predškolská a elementárna pedagogika. Praha: Portál, 2001. PETROVÁ, Z. Vygotského škola v pedagogike. Trnava: TUT, 2008.

Požadavky

Student k udělení zápočtu předkládá také portfolio pozorování z praxe, která je zaměřená na analýzy aplikace pedagogických teorií v prostředí mateřské školy. Předmět je ukončen zápočtem a zkouškou.

Garant

doc. PaedDr. Jana Majerčíková, PhD.Mgr. Hana Navrátilová

Vyučující

doc. PaedDr. Jana Majerčíková, PhD.