Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Pedagogicko psychologický výcvik (USP / U1PV)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu USP / U1PV - Pedagogicko psychologický výcvik, Fakulta humanitních studií, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně (UTB).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

- Speciální pedagogika, psychopatologie a terapie ( základní pojmy a vztahy mezi nimi ). Zařazení do systému věd. Stručný přehled dějin oboru.- Systematické třídění poruch lidské psychiky.- Etiopatogeneze duševních poruch a chorob. Různá pojetí normality osobnosti.- Poruchy psychických funkcí (vědomí, vnímání,pozornost, paměť, myšlení a intelekt, emoce a pudy, vůle a jednání).- Nejčastější psychické poruchy pubescentů a adolescentů.- Skupiny duševních poruch a nemocí ( psychózy dětského věku, psychogenní poruchy a neurózy, depresivní stavy u dětí, psychosomatické poruchy, poruchy chování, mozkové dysfunkce a hyperaktivní syndrom, poruchy učení, poruchy mentální úrovně, poruchy vývoje osobnosti, disocialita a delikvence, závislost na alkoholu a drogách, suicidální chování).- Psychologické poradenství v ČR.- Spolupráce s rodinou a poradenskými pracovišti.

Získané způsobilosti

Student se orientuje v oblasti pedagogických intervencí směrem k žákům se specifickými potřebami, je schopen porozumět a pomoci při řešení běžných problémů žáků a jejich rodičů.

Literatura

KOPŘIVA, K. Lidský vztah jako součást profese. Praha: Portál, 1997. ISBN 80-7178-150-9.GABURA, J., PRUŽINSKÁ, J. Poradenský proces. Martin: Osveta, 2006. ISBN 80-8063-155-7.Lazarová, B. První pomoc při řešení výchovných problémů: poradenské minimum pro učitele. Praha: Strom, 1998. ISBN 80-86106-00-4.Fontana, David. Psychologie ve školní praxi : příručka pro učitele. Vyd. 2. Praha : Portál, 2003. ISBN 8071786268.http://www.phil.muni.cz/ped/newped/cz/storage/elskript/poradenstvi.pdfYalom, Irvin D. Chvála psychoterapie : otevřený dopis nové generaci psychoterapeutů a jejich pacientů. Vyd. 2. Praha : Portál, 2004. ISBN 8071788945.Vodáčková, Daniela. Krizová intervence. 1. vyd. Praha : Portál, 2002. ISBN 8071786969.Zelinková, Olga. Poruchy učení : dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie, dyspraxie, ADHD. 10., zcela přeprac. a rozš. vyd. Praha : Portál, 2003. ISBN 8071788007.Ronen, Tammie. Psychologická pomoc dětem v nesnázích : kognitivně-behaviorální přístupy při práci s dětmi. Vyd. 1. Praha : Portál, 2000. ISBN 8071783706.VYMĚTAL, J., REZKOVÁ, V. Rogersovský přístup k dospělým a dětem. Praha, 2001. ISBN 80-7178-561-X.http://www.ippp.cz

Požadavky

Způsob zakončení předmětu - klasifikovaný zápočetPředpokladem ukončení předmětu je prokázat při klasifikovaném zápočtu porozumění klíčovým pojmům z uvedených témat, a to řešením modelových "problémových" situací.Obajoba vlastního návrhu metodiky pro nápravu cvičně stanoveného poradenského problému u fiktivního klienta.Sestavení návrhu několika úloh pro didaktický test.

Garant

prof. PhDr. Miroslav Chráska, CSc.Mgr. Hana Navrátilová

Vyučující

Mgr. et Mgr. Viktor Pacholík, Ph.D.