Předmět Moderní didaktické technologie ve vzděl. (USP / U2MT)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu USP / U2MT - Moderní didaktické technologie ve vzděl., Fakulta humanitních studií, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně (UTB).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
- Didaktické a technické prostředky ve výuce Pomůcky k výuce - předmětové, obrazové, zvukové a literární.- Učební pomůcky - materiální a nemateriální prostředky k výuce na středních školách.- Učebnice jako edukační konstrukt a její evaluace.- PC ve výuce středních škol. Základní pojmy ICT technologií a práce s počítačem.- Standardní a nestandardní výukový software na SŠ.- Modelování, animace a simulace při podpoře vzdělávání.- Hodnocení didaktického software.- Role internetu ve vzdělávání. E-learning a distanční vzdělávání jako prostředek dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků ve školách.- Ergonomie práce s audiovizuálními prostředky a PC.- Praktická část zaměřená na práci s PC, výukovým software a jeho evaluací a práce v on-line LMS systému MOODLE.
Získané způsobilosti
Student má znalosti o didaktických a technických prostředcích určených ke vzdělávání. Identifikuje základní učební pomůcky - materiální a nemateriální prostředky k výuce na středních školách. Využívá pojmy ICT technologií a realizuje základní práci s PC. Ovládá hodnocení didaktického software a využívá animicí a simulací při podpoře vzdělávání. Aplikuje do své práce prvky e-learningu jako prostředku dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků ve školách a školských zařízeních.
Literatura
ÚLOVEC, R. A KOL. ICT koordinátor + ICT metodik. Cheb: SRPGCH, 2007. ISBN 978-80-7399-065-7.Zounek, Jiří. Internet pro pedagogy. 1. vyd. Praha : Grada, 2001. ISBN 8024700441.Brdička, Bořivoj. Role internetu ve vzdělávání : studijní materiál pro učitele snažící se uplatnit moderní technologie ve výuce. Kladno : AISIS, 2003. ISBN 80-239-0106-0.VANÍČEK, J. Změny ve výuce informatiky na školách ve světle nového školského zákona. In Kolokvium 2005-2006, 2006. ISBN 80-7040-923-1.MAY, A. Digitální fotografie : multimédia. Praha: Slovart, 2002. ISBN 978-80-7399-065-7.Barešová, Andrea. e-Learning ve vzdělávání dospělých. 1. vyd. Praha : Vox, 2003. ISBN 80-86324-27-3.Grace, Richard. Hudba a zvuk na počítači. 1. vyd. Praha : Grada, 1999. ISBN 807169519X.Young, Michael J. Mistrovství v Microsoft Office 2003. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2004. ISBN 802510222X.
Požadavky
Způsob zakončení předmětu - klasifikovaný zápočetDocházka: povinná účast na první konzultaci. Dále účast nepovinná.Klasifikovaný zápočet: vypracování zadaného osobního portfolia z oblasti tvorba multimediální prezentace, evaluace výukového software aj. distribuovaných v elektronickém prostředí MOODLE.
Garant
prof. PhDr. Miroslav Chráska, CSc.Mgr. Hana Navrátilová
Vyučující
Mgr. et Mgr. Viktor Pacholík, Ph.D.