Předmět Sociální a pedagogická psychologie (USP / U2PP)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu USP / U2PP - Sociální a pedagogická psychologie, Fakulta humanitních studií, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně (UTB).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
- Evoluční sociální psychologie (altruismus a přirozený výběr) a vývojová sociální psychologie (decentrace, připoutání, rozšířená identita, socializace).- Metodologie v sociální a pedagogické psychologii.- Základní pojmy pedagogické a sociální psychologie. Pedagogická a sociální psychologie v systému psychologických disciplín. Vztah pedagogické a sociální psychologie k dalším vědním oborům.- Sociální percepce, pozornost, stereotypy.- Poznávací procesy v edukační činnosti.- Kognitivní přizpůsobení se sociálnímu prostředí.- Emoce, kognitivní regulace emocí.- Struktura, determinanty a důsledky postojů.- Prosociální chování, altruismus, frustrace a agrese.- Kooperace a kompetice.- Afiliace a partnerské vztahy.- Sociální vliv v malých skupinách.- Meziskupinové vztahy a skupinový výkon.- Psychologie zdraví: sociálněpsychologické hledisko.- Sociální psychologie v organizacích.- Psychologie výchovného působení. Psychologie vzdělávacího procesu.- Psychologie vztahu mezi vychovatelem a vychovávaným.- Osobnost vychovávaného a vychovatele z pohledu pedagogické psychologie.- Psychologické podmínky učení a psychologické základy didaktických zásad.- Psychologická analýza příčin neúspěšnosti edukačního procesu.
Získané způsobilosti
Student má znalosti o podstatě sociální a pedagogické psychologie, je schopen získané vědomosti a dovednosti uplatnit v praxi.
Literatura
Čáp, J., Mareš, J. Psychologie pro učitele. Praha: Portál,, 2007. FONTANA, D. Psychologie ve školní praxi. 1997. ferjenčík. úvod do metodologie psychologického výzkumu. Hayes N. Základy sociální psychologie. Praha: Portál., 2003. Vágnerová, Marie. Kognitivní a sociální psychologie žáka základní školy. Vyd. 1. Praha : Karolinum, 2001. ISBN 8024601818.
Požadavky
Způsob zakončení předmětu - zkouškaZkouška: ústní zkouška.
Garant
prof. PhDr. Miroslav Chráska, CSc.Mgr. Hana Navrátilová
Vyučující
Mgr. et Mgr. Viktor Pacholík, Ph.D.