Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Multikulturní výchova (USP / U4MU)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu USP / U4MU - Multikulturní výchova, Fakulta humanitních studií, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně (UTB).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Obsah předmětu tvoří klíčová témata:1. Kultura (vymezení pojmu, antropologické a axiologické pojetí).2. Multikulturalismus (vznik, charakteristika v USA, Kanadě, Austrálii a Evropě).3. Rasismus (pojem rasa, vývoj názorů a pojetí ras, vznik rasismu).4. Migrace a uprchlictví.5. Imigrační a azylová politika v ČR.6. Integrace imigrantů podle EU.7. Cizinci, menšiny a média8. Národnostní menšiny v ČR (Vietnamci, Ukrajinci, migrace z Balkánu)9. Romové v ČR (historie a současnost).10. Koncepce multikulturní výchovy.

Získané způsobilosti

Student kriticky hodnotí informace v souvislosti národnostními a etnickými menšinami, zná základní statistické údaje o počtech cizinců a příslušníků menšin, kriticky hodnotí své vlastní jednání i jednání druhých, zná základní charakteristiky nejpočetnějších minorit v ČR, projektuje edukační akci v oblasti multikulturní výchovy.

Literatura

BURYÁNEK, J. Interkulturní vzdělávání. Praha, 2002. PRŮCHA, J. Multikulturní výchova. Příručka (nejen) pro učitele. Praha, 2006. HLADÍK, J. Multikulturní výchova: Socializace a integrace menšin. Zlín, 2006. ŠIŠKOVÁ, T. Výchova k toleranci a proti rasismu. Praha, 2008.

Požadavky

Individuální práce studentů je zaměřena na vypracování projektu multikulturní edukační činnosti. Studenti zde prokazují schopnost logicky konstruovat výchovně vzdělávací projekt, který je zaměřen na multikulturní realitu v České republice. Studenti jsou vedeni k didaktickému přizpůsobení multikulturních témat věkové struktuře studentů střední školy. Při závěrečné obhajobě projektu studenti prokážou schopnosti orientace jak v multikulturních tématech, tak v didaktické oblasti a schopnosti argumentace.

Garant

prof. PhDr. Miroslav Chráska, CSc.Mgr. Hana Navrátilová

Vyučující

Mgr. et Mgr. Alicja Ewa Leix, Ph.D.