Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Pedagogická praxe 3 - Souvislá (USP / U4R3)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu USP / U4R3 - Pedagogická praxe 3 - Souvislá, Fakulta humanitních studií, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně (UTB).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

- Absolvování praxe v podobě praktických výstupů na vyučovacích hodinách odpovídajícíchpředmětů.- Zpracování portfolia, ve kterém student zhodnotí náslechové hodiny, vypracuje deset ukázkovýchpříprav a vypracuje celkové hodnocení z praxe.- Pohovor o průběhu praxe s vyučujícím.

Získané způsobilosti

Student se dobře orientuje v prostředí základní a střední školy. Orientuje se teoreticky i prakticky ve vzdělávacím procesu základní a střední školy. Dokáže správně hodnotit obecně pedagogickou činnost, výsledky žáků a své pedagogické výstupy. Zná administrativu základní, střední školy a umí pracovat s RVP. Má povědomí o spolupráci mezi školou, rodiči a spolupracujícími organizacemi.

Literatura

Efektivní učení ve škole. Vyd. 1. Praha : Portál, 2005. ISBN 8071785563.PASCH, M. A KOL. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-127-4.GRECMANOVÁ, H., URBANOVSKÁ, E., NOVOTNÝ, P. Podporujeme aktivní myšlení a samostatné učení žáků. Olomouc: HANEX, 2000. ISBN 80-85783-28-2.ŠVEC, V., FILOVÁ, H., ŠIMONÍK, O. Praktikum didaktických dovedností. Brno: MU, 2002. ISBN 80-210-2698-7.Respektovat a být respektován. 3. vyd. Kroměříž : Spirála, 2008. ISBN 978-80-904030-0-0.Helus, Zdeněk. Dítě v osobnostním pojetí : obrat k dítěti jako výzva a úkol pro učitele i rodiče. Vyd. 1. Praha : Portál, 2004. ISBN 8071788880.PETTY, G. Moderní vyučování. Praha: Portál, 1996. ISBN 80-7178-070-7.Mareš, Jioí. Styly ueení žáku a studentu. 1. vyd. Praha : Portál, 1998. ISBN 8071782467.Pelikán, Jiří. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha : Karolinum, 1998. ISBN 80-7184-569-8.

Požadavky

Způsob zakončení předmětu - klasifikovaný zápočetStudenti se na praxi seznámí s administrativou, organizační strukturou vybrané školy, ŠVP. Absolvují deset hodin praktických výstupů v odpovídajících předmětech. Vypracují deset ukázkových příprav. Na závěr praxe studenti vypracují portfolio, ve kterém zhodnotí odučené hodiny, doloží ukázkové přípravy, vypracují sebereflexi a celkové hodnocení praxe.

Garant

prof. PhDr. Miroslav Chráska, CSc.Mgr. Hana Navrátilová

Vyučující

Mgr. Ilona Kočvarová, Ph.D.