Předmět Řešení výchovných situací (USP / U4RV)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu USP / U4RV - Řešení výchovných situací, Fakulta humanitních studií, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně (UTB).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
- Výchova, výchovné situace- Výchovné problémy, problémový žák- Poruchy chování (lež, krádeže, záškoláctví, agresivita a šikana aj., tj. poruchy chování z hlediska psychologie, speciální pedagogiky a MKN)- Učitel a problémový žák (učitel, autorita učitele, efektivní komunikace, emoce, kázeňské prostředky, odměny a tresty aj.)- Péče o jedince s poruchami chování, institucionální pomoc- Převýchovný proces- Řešení výchovných a problémových situací
Získané způsobilosti
Student umí monitorovat, analyzovat a hledat východiska a způsoby řešení vznikajících pedagogických situací uvnitř školní třídy, uvnitř školy či v širším sociokulturním kontextu. Dokáže řešit zátěžové a problémové pedagogické situace.
Literatura
BENDL, S. Jak předcházet nekázni aneb kázeňské prostředky. Praha: ISV, 2004. ISBN 80-86642-14-3.AUGER, M. T., BOUCHARLAT, CH. Učitel a problémový žák. Praha: Portál, , 2005. ISBN 80-7178-907-0.- Metodický pokyn k jednotnému postupu při uvolňování a omlouvání žáků z vyučování, prevenci a postihu záškoláctví (Čj.: 10 194/2002-14). - Metodický pokyn ministra školství, mládeže a tělovýchovy k prevenci a řešení šikanování mezi žáky škola školských zařízení (Čj. 28 275/2000-22). - Metodický pokyn ministra školství, mládeže a tělovýchovy k prevenci sociálně patologických jevů u dětí a mládeže (Čj.: 14514/2000 ? 51). KOLÁŘ, M. Bolest šikanování. Praha: Portál, 2001. BENDL, S. Neukázněný žák. Cesta institucionální pomoci. Praha: ISV, 2004. ISBN 80-86642-36-4.PAŘÍZEK, V. Učitel v nezvyklé školní situaci. Praha: SPN, 1990. ISBN 80-04-23897-1.
Požadavky
Způsob zakončení předmětu - klasifikovaný zápočetDocházka: 80% účast na seminářích.Test, praktické cvičení: Zvládnutí teoretického základu formou testu a prověření praktických dovedností při řešení pedagogických situací ve výchovném procesu. Znalosti a dovednosti jsou ověřovány v praktickém cvičení na řešení konkrétní modelové situace s následným obhájením zvoleného postupu.
Garant
prof. PhDr. Miroslav Chráska, CSc.Mgr. Hana Navrátilová
Vyučující
PhDr. Roman BožikMgr. Hana Navrátilová