Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Ošetřovatelské koncepty sebepéče (UZV / P4SE)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu UZV / P4SE - Ošetřovatelské koncepty sebepéče, Fakulta humanitních studií, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně (UTB).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

- Lidské jednání jako výchozí bod ošetřovatelské péče. Co je to sebepéče? Teorie deficitu sebepéče jako vědecký základ pro ošetřovatelství.- Teorie sebepéče. Dílčí koncepty: sebepéče, kompetence sebepéče, základní podmínečné faktory, požadavky sebepéče.- Teorie deficitu sebepéče. Dílčí koncepty: deficit sebepéče, situační potřeba sebepéče.- Teorie ošetřovatelského systému. Dílčí koncepty: ošetřovatelský koncept, ošetřovatelský systém, profesní technologické postupy, interakce, ošetřovatelské situace.- Implementace konceptů sebepéče do ošetřovatelské praxe. Jak je možné pracovat na základě teorie? Práce care managerů využívajících teorií deficitů sebepéče.- Uplatnění konceptů Oremové v ošetřovatelském procesu, zpracování kasuistiky.- Uplatnění Teorie deficitu sebepéče ve výzkumu - prezentace vybraných výzkumných projektů s ohledem na sebepéči.- Zpracování a formulace otázek pro ošetřovatelský výzkum.

Získané způsobilosti

Student: - zná teoretická východiska Teorie deficitu sebepéče a její členění;- zná dílčí koncepty teorie sebepéče, kompetence sebepéče, základní podmínečné faktory, požadavky sebepéče a umí je využít v ošetřovatelské diagnostice;- umí sestavit situační potřebu sebepéče u určitého onemocnění, odhalit a posoudit deficity sebepéče, které pacientka vykazuje;- umí zvolit vhodný systém podpory pacientky, vzhledem k jejímu deficitu;- chápe implementaci konceptů sebepéče do ošetřovatelské praxe, má představu o tom, jak je možné pracovat na základě teorie;- umí uplatnit koncepty Oremové v ošetřovatelském procesu u konkrétní pacientky a péči dokumentovat;- chápe uplatnění Teorie deficitu sebepéče ve výzkumu a umí formulovat výzkumné otázky.

Literatura

RESLEROVÁ, L., HALMO, R. Koncepty sebepéče v porodní asistenci. Martin: JLF UK a LF UP, 2007. ISBN 978-80-88866-43-5.BEKEL, G., HALMO, R. Teorie deficitu sebepéče. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2004. ISBN 80-244-0794-9.OREM D. E. Nursing concepts of practice. St. Louis: Mosby, Inc., 2001. ISBN 0-323-00864-X.PAVELKOVÁ, M., HALMO, R. Ošetřovatelská dokumentace dle teorie deficitu sebepéče D. Oremové. Olomouc: Univerzita Palackého, 2006. ISBN 80-244-1424-4.OREM. D. E. Strukturkonzepte der Pflegepraxis. Berlin/ Wiesbaden: Ullstein Mosby GmbH & Co. KG, 1997. ISBN 3-86126-548-6.HALMO, R., ODEHNALOVÁ, L. Úroveň činností sebepéče u pacientů s onemocněním ulcus cruris venosum. Nezávislý odborný časopis pro zdravotnické pracovníky: Diagnóza v ošetřovatelství. Ročník 1, číslo 1. Praha: Promediamotion s.r.o., 2005.

Požadavky

Způsob zakončení předmětu - zápočetDocházka: 100% účast na seminářích. Zápočet: Kazuistika zpracovaná dle konceptů sebepéče.

Garant

PhDr. Renata Halmo, Ph.D.