Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Aktivizace dětí a dospělých (UZV / V4KAD)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu UZV / V4KAD - Aktivizace dětí a dospělých, Fakulta humanitních studií, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně (UTB).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

- Psychosociální aktivizace a terapie.- Základy ergoterapie a její uplatnění v praxi.- Základy reminiscenční terapie a její uplatnění v praxi.- Techniky a prvky arteterapie a jejich uplatnění v praxi.- Techniky a prvky dramaterapie a jejich uplatnění v praxi.- Techniky a prvky taneční a pohybové terapie a jejich uplatnění v praxi.- Techniky a prvky muzikoterapie a jejich uplatnění v praxi.- Herní terapie a její uplatnění v praxi.- Portfolio aktivizačních metod/technik.

Získané způsobilosti

Student:- chápe význam aktivizace klientů ve zdravotnických a sociálních zařízeních;- má znalosti o zásadách aktivizace klientů ve zdravotnických a sociálních zařízeních;- orientuje se v psychosociálních a expresivních terapiích;- zná techniky ergoterapie a umí je uplatnit v praxi;- zná techniky arteterapie a umí je uplatnit v praxi;- zná techniky dramaterapie a umí je uplatnit v praxi;- zná techniky taneční a pohybové terapie a umí je uplatnit v praxi;- zná techniky muzikoterapie a umí je uplatnit v praxi;- vytváří portfolio aktivizačních metod.

Literatura

HICKSON, A. Dramatické a akční hry ve výchově, sociální práci a klinické praxi. Praha: Portál, 2000. HICKSON, A. Dramatické a akční hry ve výchově, sociální práci a klinické praxi. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-387-0.Jelínková, Jana. Ergoterapie. Vyd. 1. Praha : Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-583-7.Šimanovský, Zdeněk. Hry s hudbou a techniky muzikoterapie ve výchově, sociální práci a klinické praxi. Vyd. 3. Praha : Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-339-0.ŠIMANOVSKÝ, Z. Hry s hudbou a techniky muzikoterapie ve výchově, sociální práci a klinické praxi. Praha: Portál, 2007. PAYNE, H. Kreativní pohyb a tanec ve výchově, sociální práci a klinické praxi. Praha: Portál, 1999. PAYNE, H. Kreativní pohyb a tanec ve výchově, sociální práci a klinické praxi. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-213-0.Campbell, Jean. Techniky arteterapie ve výchově, sociální práci a klinické praxi. Vyd. 2. Praha : Portál, 2000. ISBN 8071784281.CAMPBEEL, J. Techniky arteterapie ve výchově, sociální práci a klinické praxi. Praha: Portál, 2000. KIRST, W. Trénink tvořivosti: hry a cvičení pro děti i dospělé. Praha: Portál, 1998. UHLÍŘ, J. Tvoříme ve stylu známých malířů. Praha: Portál, 2002. HOROVÁ, J. Ateliér výtvarných nápadů. Praha: Portál, 2008. Horová, Jitka. Ateliér výtvarných nápadů : praktický kalendář tvořivé recyklace. Vyd. 1. Praha : Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-440-3.Valenta, Milan. Dramaterapie. Vyd. 1. Praha : Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1819-4.CÍLKOVÁ, E. Hrajeme pohádky z celého světa. Praha: Portál, 2010. Cílková, Eva. Hrajeme pohádky z celého světa : [scénáře pohádkových her pro děti od 5 do 11 let]. Vyd. 1. Praha : Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-695-7.WEISS, G. Keramika. Praha: Grada, 2007. Weiß, Gustav. Keramika : umění z hlíny : kulturní dějiny a keramické techniky. 1. vyd. Praha : Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1954-2.MOLICKA, M. Příběhy, které léčí. Praha: Portál, 2007. Molicka, Maria. Příběhy, které léčí. Vyd. 1. Praha : Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-203-4.ŠPATENKOVÁ, N. Reminiscenční terapie. Praha: Galén, 2011. ISBN 978-80-7262-711-0.WALSH, D. Skupinové hry a činnosti pro seniory. Praha: Portál, 2005. Walsh, Danny. Skupinové hry a činnosti pro seniory : interakce a sebepoznávání, hry se slovy, kvízy, cvičení a relaxace, každodenní aktivity. Vyd. 1. Praha : Portál, 2005. ISBN 80-7178-970-4.ČÍŽKOVÁ, K. Tanečně-pohybová terapie. Praha: Triton, 2005. Čížková, Klára. Tanečně-pohybová terapie. Vyd. 1. Praha : Triton, 2005. ISBN 80-7254-547-7.Skarlantová, Jana. Textilní výtvarné techniky. 1. vyd. Plzeň : Fraus, 2005. ISBN 80-7238-319-1.SKARLANTOVÁ, J., VECHOVÁ, M. Textilní výtvarné techniky. Plzeň: Fraus, 2005. STAŇKOVÁ, J. Tradiční textilní techniky. Praha: Grada, 2007. Staňková, Jitka. Tradiční textilní techniky. 1. vyd. Praha : Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2035-7.Kirst, Werner. Trénink tvořivosti : hry a cvičení pro děti i dospělé. 1. vyd. Praha : Portál, 1998. ISBN 8071782270.UHLÍŘ, J. Tvoříme ve stylu známých malířů. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-670-5.Dočekalová, Markéta. Tvůrčí psaní pro každého. 1. vyd. Praha : Grada, 2006. ISBN 80-247-1602-X.DOČEKALOVÁ, M. Tvůrčí psaní pro každého. Praha: Grada, 2006. Krivošíková, Mária. Úvod do ergoterapie. 1. vyd. Praha : Grada, 2011. ISBN 978-80-247-2699-1.BESTAJOVSKÝ, M. Velká kniha lidových obyčejů a nápadů pro šikovné ruce. Brno: Computer Press, 2008. Bestajovský, Martin. Velká kniha lidových obyčejů a nápadů pro šikovné ruce. 2. souborné vyd. Brno : Computer Press, 2008. ISBN 978-80-251-1974-7.Šicková-Fabrici, Jaroslava. Základy arteterapie. Vyd. 1. Praha : Portál, 2002. ISBN 8071786160.Kantor, Jiří. Základy muzikoterapie. Vyd. 1. Praha : Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2846-9.

Požadavky

Způsob zakončení předmětu - zápočetDocházka: 80% účast na seminářích.Zápočet: zpracování a odevzdání portfolia aktivizačních metod/technik u klientů podle zadaných požadavků. Realizace aktivity ve výuce.

Garant

Mgr. Zlatica Dorková, Ph.D.