Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Holistické přístupy v péči o zdraví (UZV / Z1KHP)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu UZV / Z1KHP - Holistické přístupy v péči o zdraví, Fakulta humanitních studií, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně (UTB).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

- Koncept holismu a jeho význam v péči o zdraví.- Biologické potřeby jedince a jejich saturace - reflexe pro zdravotně sociální práci.- Psychosociální potřeby jedince a jejich saturace - reflexe pro zdravotně sociální práci.- Kulturní a spirituální potřeby jedince a jejich saturace - reflexe pro zdravotně sociální práci.- Analytické postupy v péči o zdraví - reflexe pro zdravotně sociální práci.- Syntetické postupy v péči o zdraví - reflexe pro zdravotně sociální práci.- Holistický pohled na osobnost dítěte, dospělého jedince, seniora.- Holistický pohled na osobnost nemocného člověka a člověka v rekonvalescenci.- Holistický pohled na osobnost jedince s handicapem.- Reflexe holistického přístupu v péči o jednotlivce, skupinu, komunitu.

Získané způsobilosti

Student/ka: - si uvědomuje nutnost přistupovat k člověku komplexním způsobem, v duchu holistické filozofie;- holismus chápe jako filosofický směr, zdůrazňující, že všechny vlastnosti nějakého systému nelze vysvětlit pouze zkoumáním jeho částí, naopak, že celek podstatně ovlivňuje i podobu a fungování jeho částí;- argumentuje ve prospěch saturace všech potřeb klienta (nemocného jedince, jedince s handicapem, jedince v rekonvalescenci atd.), odstranění nebo zmírnění všech jeho problémů, s vědomím, že biologické a psychosociální potřeby v širším slova smyslu, a to jak saturované, tak nesaturované, se nejen vzájemně ovlivňují, ale mají i dopad na celkový komfort či dyskomfort člověka.

Literatura

MASTILIAKOVÁ, D. Holistické přístupy v péči o zdraví. Brno: Institut pro další vzdělávání pracovníků ve zdravotnictví, 1999. PAYNE, J. et al. Zdraví: hodnota a cíl moderní medicíny. Praha: Triton, 2002. VÁCHA, J. Health, disease, normality. Brno: Masarykova univerzita, 2004. KREJČÍ, M. (ed). Health education and quality of life. Hluboká nad Vltavou: Jihočeská univerzita, 2007. PAYNE, J. et al. Kvalita života a zdraví. Praha: Triton, 2005. FRANKL, V. Lékařská péče o duši. Brno: Cesta, 2006. KOZIEROVÁ, B., ERBOVÁ, G., OLIVIERIOVÁ, R. Ošetrovateľstvo 1a 2. Martin: Osveta, 1995. KŘIVOHLAVÝ, J. Psychologie nemoci. Praha: Portál, 2002. KŘIVOHLAVÝ, J. Psychologie zdraví. Praha: Portál, 2001. KEBZA, V. Psychosociální determinanty zdraví. Praha: Academia, 2005. RŮŽIČKA, J. et al. Psychosomatický přístup k člověku. Praha: Triton, 2006. PACOVSKÝ, V., SUCHARDA. P. Úvod do medicíny. Praha: Karolinum, 2002. HOLČÍK, J. Zdravotní gramotnost a její role v péči o zdraví. Brno: MSD, 2009.

Požadavky

Způsob zakončení předmětu - zápočetDocházka: Doporučená účast na přednáškách - min. 80%.Zápočet: Vypracování eseje v rozsahu 3-5 stran formátu A4 na jedno z následujících témat (dle volby studenta): - Holistický pohled na osobnost nemocného dítěte a jeho potřeby;- Holistický pohled na osobnost nemocného seniora a jeho potřeby;- Holistický pohled na osobnost člověka s tělesným handicapem;- Holistický pohled na osobnost člověka se smyslovým handicapem; - Holistický pohled na osobnost člověka s mentálním handicapem. Zápočet bude udělen na základě pohovoru: reflexe k předložené eseji ze strany vyučujícího, její obhajoby ze strany studenta.

Garant

doc. PhDr. Jana Kutnohorská, CSc.

Vyučující

Mgr. Andrea Preissová Krejčí, Ph.D.