Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Vývojová psychologie (UZV / Z2VYP)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu UZV / Z2VYP - Vývojová psychologie, Fakulta humanitních studií, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně (UTB).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

- Předmět a základní pojmy vývojové psychologie.- Obecné zákonitosti lidského vývoje a vývojové teorie.- Charakteristika vývojových období:prenatální, perinatální období, novorozenecké období;kojenecké období, období batolete;předškolní období;mladší školní věk;starší školní věk;dospívání, dospělost;stáří.- Problematika umírání a smrti.- Ohrožení psychického vývoje (zanedbávání, deprivace, týrání, zneužívání).

Získané způsobilosti

Student/ka:- má znalosti o psychosociálním vývoji člověka;- orientuje se v jednotlivých vývojových obdobích s ohledem na vývojové zvláštnosti;- umí popsat problematiku umírání a smrti; - má znalosti o možném ohrožení psychického vývoje (týrání, zneužívání atd.).

Literatura

DAVIDO, R. Kresba jako nástroj poznání dítěte. Praha: Portál, 2001. ČECHOVÁ, V., MELLANOVÁ, A., ROZSYPALOVÁ, M. Speciální psychologie. Brno: IDVP, 1995. LANGMEIER, J., KREJČÍŘOVÁ, D. Vývojová psychologie. Praha: Grada, 2006. MACEK, P. Adolescence: psychologické a sociální charakteristiky dospívajících. Praha: Portál, 1999. ŘÍČAN, P. Cesta životem. Praha: Portál, 2004. MATĚJČEK, Z. Co děti nejvíc potřebují. Praha: Portál, 2003. MATĚJČEK, Z. Co kdy a jak ve výchově dětí. Praha: Portál, 2000. GJURIČKOVÁ, Š., KOCOURKOVÁ, J., KOUTEK, J. Podoby násilí v rodině. Praha: Vyšehrad, 2000. VÁGNEROVÁ, M. Psychopatologie pro pomáhající profese: variabilita a patologie lidské psychiky. Praha: Portál, 2008. HALA, S. et al. The development of social cognition. Hove: Psychology Press, 1997. VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie II. Praha: Karolinum, 2007.

Požadavky

Způsob zakončení předmětu - zkouška- Účast na seminářích (min. 80%).- Vypracování a prezentace seminární práce - Písemný test - min. 60% úspěšnost.

Garant

PhDr. Kamila Markovičová

Vyučující

PhDr. Kamila Markovičová