Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Vybrané kapitoly z vnitřního lékařství (UZV / Z3KKL)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu UZV / Z3KKL - Vybrané kapitoly z vnitřního lékařství, Fakulta humanitních studií, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně (UTB).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

- Kardiovaskulární onemocnění - anatomicko-fyziologický úvod, symptomatologie,anamnéza, etiopatogeneze, vyšetřovací metody (ateroskleróza, ischemická choroba srdeční, akutní infarkt myokardu, angina pectoris, poruchy srdečního rytmu a zánětlivá onemocnění srdce, hypertenze). Vybrané problémy nemocných a intervence u nich realizované.- Kardiovaskulární onemocnění - anatomicko-fyziologický úvod, symptomatologie,anamnéza, etiopatogeneze, vyšetřovací metody (akutní plicní embolie, varixy, srdeční selhávání a selhání, prevence tromboembolické nemoci). Vybrané problémy nemocných a intervence u nich realizované.- Respirační onemocnění - anatomicko-fyziologický úvod, symptomatologie, anamnéza, etiopatogeneze, vyšetřovací metody (akutní respirační onemocnění, TBC plic, pneumonie, Ca plic, astma bronchiale, chronická obstrukční bronchopulmonální nemoc, plicní emfyzém a chronická bronchitida). Vybrané problémy nemocných a intervenceu nich realizované.- Gastrointestinální onemocnění - anatomicko-fyziologický úvod, symptomatologie, anamnéza, etiopatogeneze, vyšetřovací metody (vředová choroba žaludku a duodena,Ca žaludku, Crohnova choroba, celiakie, ulcerózní kolitida, syndrom dráždivého tračníku). Vybrané problémy nemocných a intervence u nich realizované.- Gastrointestinální onemocnění - anatomicko-fyziologický úvod, symptomatologie, anamnéza, etiopatogeneze, vyšetřovací metody (cirhóza jater, cholelitiáza, cholecystitis, cholangitis, kolorektální karcinom, pankreatitidy, jícnové varixy). Vybrané problémy nemocných a intervence u nich realizované.- Nefro-urologická onemocnění - anatomicko-fyziologický úvod, symptomatologie, anamnéza, etiopatogeneze, vyšetřovací metody (ledvinné selhávání a selhání, urolitiáza, glomerulonefritida, pyelonefritida, nádorová onemocnění ledvin a močového měchýře, cystitis, hemodialýza). Vybrané problémy nemocných a intervence u nich realizované.- Hematologická a hematoonkologická onemocnění - anatomicko-fyziologický úvod, symptomatologie, anamnéza, etiopatogeneze, vyšetřovací metody (anémie, krvácivé choroby a stavy, hematoonkologická onemocnění). Vybrané problémy nemocnýcha intervence u nich realizované.- Endokrinologická onemocnění - anatomicko-fyziologický úvod, symptomatologie, anamnéza, etiopatogeneze, vyšetřovací metody (struma, thyreoiditidy, hypofunkce štítné žlázy, hyperfunkce štítné žlázy, Ca štítné žlázy, poruchy funkce příštítných tělísek, hypokortikalismus, hyperkortikalismus, poruchy hypothalamo-hypofyzárního systému). Vybrané problémy nemocných a intervence u nich realizované.- Onemocnění pohybově-opěrného systému - anatomicko-fyziologický úvod, symptomatologie, anamnéza, etiopatogeneze, vyšetřovací metody (revmatická horečka, revmatoidní artritida, osteoporóza, osteoartróza, Bechtěrevova nemoc, Scheuermannova nemoc). Vybrané problémy nemocných a intervence u nich realizované.- Metabolická onemocnění - anatomicko-fyziologický úvod, symptomatologie, anamnéza, etiopatogeneze, vyšetřovací metody (diabetes mellitus včetně komplikací, sefmonitoring, hyperlipidemie). Vybrané problémy nemocných a intervence u nich realizované.- Metabolická onemocnění - anatomicko-fyziologický úvod, symptomatologie, anamnéza, etiopatogeneze, vyšetřovací metody (poruchy výživy - obezita, podvýživa, metabolický syndrom, mentální anorexie a bulimie). Vybrané problémy nemocných a intervence u nich realizované.

Získané způsobilosti

Student/ka: - se orientuje v základních medicínských diagnózách z oblastí kardiovaskulárních, respiračních, gastrointestinálních, nefro-urologických, hematologických a hematoonkologických, endokrinologických onemocnění, a poruch pohybově-opěrného systému a metabolismu;- se orientuje v základních vyšetřovacích metodách užívaných při diagnostice onemocnění z interní medicíny, umí je popsat a zná jejich principy; - užívá odborné pojmy, které se vztahují k jednotlivým interním tematickým celkům; - je schopen identifikovat a podle možností aplikovat preventivní opatření zabraňující vzniku těchto onemocnění, a to formou edukačního procesu a výchovy ke zdraví; - je schopen získané vědomosti a následně dovednosti uplatnit při realizaci komplexního přístupu ke klientovi s vybraným problémem či interním onemocněním;- je schopen posoudit problémy klienta s výše uvedenými interními onemocněními a pochopit zdravotnickým týmem realizované intervence;- je schopen spolupráce s ostatními členy multidisciplinárního týmu.

Literatura

VÖRÖSOVÁ, G. et al. Interné ošetrovateľstvo. KUBEŠOVÁ, H. Vnitřní lékařství I. KUBEŠOVÁ, H. Vnitřní lékařství II. KLENER, P. Vnitřní lékařství pro bakalářské studium. NAVRÁTIL, L. et al. Vnitřní lékařství pro nelékařské zdravotnické obory. KOPECKÁ, K., KOPECKÝ, P. Zdravie a klinika chorôb. POLEDNÍKOVÁ, Ľ. et al. Geriatrické a gerontologické ošetrovateľstvo. ŠTEJFA, M. et al. Kardiologie. FAUCI, A. S., BRAUNVWALD, E., KASPER, D. L., HAUSER, S. L. Principles of Internal Medicine. CHROBÁK, L. et al. Propedeutika vnitřního lékařství. KLENER, P. et al. Vnitřní lékařství. VÍŠEK, V. Vnitřní lékařství - obecná část pro odborné a vyšší odborné zdravotnické školy.

Požadavky

Způsob zakončení předmětu - klasifikovaný zápočetDocházka:Doporučená účast na přednáškách. Aktivní účast na seminářích (min. 80%).Zápočet: - Odevzdání seminární práce na vybrané téma z níže uvedených tematických okruhů s následnou obhajobou. Mezní termín pro zaslání písemné práce i termín její obhajoby bude upřesněn při zahájení výuky. Téma je koncipováno jako edukační, s užitím prvků a aktivit preventivních opatření a výchovy ke zdraví; a je podloženo adekvátními publikačními zdroji (monografie, odborné publikace, články v časopisech apod.), event. v podobě přehledové práce (review) dle výstupů rešeršních aktivit studenta. Možné tematické okruhy jsou následující: - Kardiovaskulární onemocnění;- Respirační onemocnění;- Gastrointestinální onemocnění;- Nefro-urologická onemocnění;- Hematologická a hematoonkologická onemocnění;- Endokrinologická onemocnění;- Onemocnění pohybově-opěrného systému;- Metabolická onemocnění.Písemný test.

Vyučující

MUDr. Jana Pelková