Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Trikové a postprodukční technologie 1 (KAAT / TAPT1)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KAAT / TAPT1 - Trikové a postprodukční technologie 1, Fakulta multimediálních komunikací, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně (UTB).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

- Definice a základní pojmy filmového triku a obrazové postprodukce- Stručné dějiny filmového triku od G.Meli?se po současnost- Příprava trikového projektu, storyboard, animatik- Klasické trikové a postprodukční postupyo Triky "do originálního negativu" ("in-camera effects", sfx)o Triky kopírovací (optical printer effects)o Klasická filmová postprodukce- Nástup digitálních technologií a změny, které s tím souvisí- Základní workflow digitální postprodukce- 2D trikové technologieo Práce s obrazovými vrstvami (layers)o Klíčování (keying)o Masky (mattes), rotoscopingo Digitální dokreslovačky (DMP, Digital Matte Painting)o Retuše (digital retouching, production fixes)o Stabilizace obrazu a motion trackingo Barevné korekce a filtry (CC, color correction)- 3D trikové technologieo Výtvarný návrho 3D model, textury, materiálo 3D scéna kamery, světlao 3D animaceo Rendering obrazových vrstevo Částicové systémy (particle systems) a 3D multiplikace davových scén (3D crowd multiplication)o Motion tracking- Natáčení obrazových podkladů pro trikové záběry, vfx-supervize- DI digitální intermediát (Digital Intermediate)o Základní DI workflowo Barevné korekce (color grading)o Finální medium pro prezentaci - DCP (Digital Cinema Package)- Animovaný film snímaný digitálním fotoaparátem- Stereoskopie- Digitální restaurování archivních filmů- Filmová praxe součinnost štábových profesí- Rozbor reálných trikových projektů z hlediska realizace obrazových efektů

Získané způsobilosti

Student se orientuje v široké škále možností současné obrazové postprodukce a umí tyto možnosti smysluplně využít pro svou tvůrčí práci. Je schopen posoudit klady i zápory dané technologie a ví, co je potřeba pro realizaci konkrétního tvůrčího úkolu zabezpečit. Při komunikaci s filmovými specialisty je student schopen používat správnou terminologii a definovat své požadavky. Na základě rozboru příkladů z praxe bude student schopen vyvarovat se nejčastějších chyb a problémů trikové a postprodukční práce. Informace o historickém vývoji oboru umožní studentovi nejen kvalifikovaný pohled na archivní filmová díla a jejich objektivní hodnocení, ale budou i inspiračním zdrojem pro jeho vlastní tvorbu.

Literatura

barevné korekce. Piers Bizony. Digital Domain: The Leading Edge of Visual Effects. Billboard Books, 2001. kolektiv autorů. Film a filmová technika. Praha, SNTL, 1974. Mark Sawicki. Filming the Fantastic: A Guide to Visual Effects Cinematography. Focal Press, 2011. http://www.filmsite.org/visualeffects19.htmlsoftware pro film a TV. Dunn, Linwood G.+Turnner, George, E. The ASC Treasury of Visual Effects. ASC Holding company, 1993. David B. Mattingly. The Digital Matte Painting Handbook. Sybex, 2011. 2D kompoziční systémy.

Požadavky

Docházka na přednášky (vzhledem k úzkému propojení přednášených faktů s obrazovými ukázkami a postřehy z praxe i relativnímu nedostatku odpovídající literatury)