Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Analýza současných filmových tendencí 2 (KAAV / AFT2)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KAAV / AFT2 - Analýza současných filmových tendencí 2, Fakulta multimediálních komunikací, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně (UTB).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

- TVORBA A JEJÍ MOŽNÉ SOUVISLOSTI:- Úvod do souvislostí celého tématu. Umělecká tvorba jako starost o stvořený svět, jako podání svědectví o duchovní podstatě bytí.- Co to znamená - člověk, který tvoří. Analýza filmu Muž, který sázel stromy (F.Back, Kanada 1987) jako úvod do možného smyslu tvorby.- VIZUALITA JAKO IMAGINACE. IKONA JAKO IDEA:- Sdělení, informace, komunikace, poznání? Hlubina poznatelného smyslu ve slově a obrazu - rozdíl. Analýza filmu: Ra - Pouť Slunečního Boha (L.Klenová, VB1990). ve smyslu: kořeny našeho duchovního myšlení jako vizuální kód komunikace.- Obrazový znak a ikonografický symbol jsou přirozeným archetypickým vyjádřením poznání. Analýza filmu: Záhady původu člověka (USA 1997)- ZDE JE TO MÍSTO, TEĎ JE TA CHVÍLE:- Vliv společensko-politické situace a rozvoje klasických umění v konkrétních historických souvislostech doby (1826-1927) na vznik, formování, první umělecké myšlení a výboje filmu. První pokusy s kinematografickým pohybem (např.: Annabelle - Serpentine dance; Barbershop; Th.A.Edison USA 1894, aj.)- Vznik filmu jako moderního uměleckého druhu, který má v sobě daleko více, než pouhou skutečnost osobní seberealizace. Problém "technologie filmového myšlení".Analýza filmu: Evropská kinematografie (IV.)- ROZCESTÍ:- Rodí se film. Pohyblivé obrázky mají svůj styl. Přichází filmová režie jako umělecká tvorba. Výrazové prostředky filmu hledají svou autonomii.Diskuze nad filmem: Kouzelný pan Mélies I. (J.Mény, Francie/Německo 1997)- Všechno není úplně samozřejmé. Carl Theodor Dreyer - Režie jako poslání. Diskuze k filmu: Robert Bresson - Ticho po pěšině. (F.Weyergard, Francie 1965 a 1994)- PROFESE: FILMOVÝ TVŮRCE:- Režie jako poslání. Otevření světa jako subjektivní imaginace. Tvorba jako časoprostor bytí. Tvorba je úvahou nad nekonečnou a věčnou touhou po návratu do ideálu krásy.Diskuze k filmu: Režie: Andrej Tarkovskij. (M. Łeszczyłowski, Švédsko 1986)- Přínos kameramanského umění do výpovědní hodnoty filmu. Diskuze k filmu: Vittorio Storaro - Malba světlem. (USA 1992)- HLE, IMAGINACE SVĚTA JAKO OBRAZ JEHO VĚROHODNOSTI:- Přírodopisný dokument a jeho - "ideální vize možné reality". Analýza filmu: Jak se točí divočina (I). (VB 1995)- Reklama - výpověď o světě jako manipulaci. Náhradní systém existence. Proč se reklama snaží vstoupit do časoprostoru umění? Je reklama náhradním pseudosvětem bez "Anima mundi?". Diskuze k filmu: The World's Best Sellers (I). (SRN 1999)- ILUZE JAKO VĚROHODNOST A VĚROHODNOST JAKO ILUZE:- Virtuální imaginace duchovní skutečnosti Co je věrohodným obrazem světa? Diskuze k filmu: Kyberprostor (II). (USA 1997)- Pseudoarchetyp bytí. Je "obraz" schopen ukázat svět pravdivě? Jde o to ukázat pravdivý obraz světa?

Získané způsobilosti

Student je schopen napsat názor na filmové dílo a kvalitně je analyzovat s použitím odborných termínů a výrazových prostředků filmového kritika.

Literatura

Lévi-Strauss, Claude. Mýtus a význam. Archa, Bratislava, 1994. Lyotard, Jean Francois. O postmodernismu. Filosofický ústav AV ČR, Praha, 1993. Lyotard, Jean Francois. Postmoderná situácia. Čo je postmoderna In: Za zrkadlom moderny. Archa, Bratislava, 1991. Howard, D., Mabley, E. Screenwritting. St.Martins Press, New York, 1993. Eco, Umberto. Skeptikové a těšitelé. Svoboda, Praha, 1995. Gindl-Tatárová, Zuzana. Umelecké filmové dielo a komercia z hľadiska praktickej dramaturgie. Bratislava, 2000. ISBN 8085182726.

Požadavky

Způsob zakončení předmětu - zkouška80% účast na přednáškách a semináříchPředmět je zakončen zkouškou

Garant

doc. MgA. Jana Janíková, ArtD.

Vyučující

Mgr. Jana Bébarová