Předmět Estetika (KAPD / TYE)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KAPD / TYE - Estetika, Fakulta multimediálních komunikací, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně (UTB).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
- Estetika, stručná historie- Kategorie estetiky- Vizuální estetika- Krása a ošklivost- Znaky a symboly- Malířský a sochařský portrét- Art brut- Vyjadřovat se kresbou- Jak rozumět obrazům- Moderní umění a současné umění- Pravidelné společné návštěvy kulturních a výtvarných akcí v regionu- Studijní materiály jsou doplněny souborem skript a e-learningových výukových podpor,jejichž vypracování bylo financováno v rámci ESF reg. číslo CZ.1.07/2.2.00/15.0451. Materiály najdete na portále http://ads.fmk.utb.cz
Získané způsobilosti
Student má znalosti o základních pojmech v nauce estetika, je schopný obecně i subjektivně rozlišovat "krásno" i "ošklivost", umí pracovat s kategoriemi estetiky. Dokáže se orientovat v problémech estetického chápání druhých. Využívá získaných znalostí, praktických cvičení k realizaci svých představ a myšlenek, které aplikuje do projektu souvisejících s jeho studijním oborem. Smyslové poznání studenta bude jeho průvodcem v praktickém živote.
Literatura
Brigita Ptácková, Karel Stibral. Estetika na dlani. Olomouc, 2002. ISBN 80-85839-79-2.Vlastimil Zuska. Estetika úvod do součastnosti tradiční disciplíny. Praha, 2001. ISBN 80-7254-194-3.Zdenek Pospíšil. Kaleidoskop estetiky. Olomouc, 2006. ISBN 80-244-1480-0.Umberto ECO. Dejiny krásy. Praha, 2005. ISBN 80-7203-677-7.Ivan Zubal. Encyklopedie obrazu. Bratislava, 2004. ISBN 80-7209-423-8.Umberto ECO. Umení a krása ve stredoveké estetice. Praha, 1998. ISBN 978-80-7203-892-3.
Požadavky
Způsob zakončení předmětu - zkouška 80 % úcast na výuce, aktivní zapojení studenta do výuky, průbežné povinné konzultace pri rešení zadaného tématu. Na závěr semestru student vypracuje a prezentuje úkol podle individuálního zadání.