Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Teorie komunikace (KUMK / CKTEK)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KUMK / CKTEK - Teorie komunikace, Fakulta multimediálních komunikací, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně (UTB).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

- Model komunikačního procesu- Charakteristika recipienta masové komunikace v pokračujícím rozvoji komunikačních technologií.- Charakteristické rysy sociální a masové komunikace, vztah ke komunikaci interpersonální.- Intrapersonální, interpersonální a skupinová komunikace, názoroví vůdci.- Etapy ve vývoji lidské komunikace a rozvoj médií.- Mediální publikum, jeho minulost, současnost a budoucnost.- Komunikace a kultura.- Nová schémata v toku informací - sociální sítě.- Funkce mediální komunikace a předpoklady účinného působení jejích prostředků.- Víra v moc médií.- Účinky médií (agenda-setting, knowledge gaps, spirála mlčení atd.).- Mediální žánry a formáty, sociální kontrola a formování vědomí, závislost na médiích.- Psychologické účinky prostředků hromadné komunikace, psychologie hromadného chování. - Nadnárodní mediální tok jako proces s pozitivními i negativními dopady.- Mediální trhy, kulturní identita a globalizace.

Získané způsobilosti

Student se orientuje v současném spektru forem sociální komunikace, včetně komunikace interpersonální. Chápe úlohu médií v historickém vývoji i v kontextu sbližování kultur. Je schopný udržovat si aktualizovaný přehled o aplikaci společenských věd na oblast mediální komunikace, s důrazem na charakteristiky jednotlivých forem sdělování, základní typologickou diferenciaci komunikátů v závislosti na typu médií a na vyhodnocování účinků mediální komunikace na příjemce.

Literatura

DeFleur, M.L., Ballová-Rokeachová, S.J. Teorie masové komunikace. Praha : Karolinum, 1996. ISBN 80-7184-099-8.Burton, Graeme. Úvod do studia médií. 1. vyd. Brno : Barrister & Principal, 2001. ISBN 80-85947-67-6.McQuail, Denis. Úvod do teorie masové komunikace. Vyd. 1. Praha : Portál, 1999. ISBN 80-7178-200-9.Medzihorský, Š. Asertivita. Praha : Alfa, 1991. ISBN 80-900197-1-4.Praško, Ján. Asertivitou proti stresu. 1. vyd. Praha : Grada, 1996. ISBN 80-7169-334-0.Elektronický zdroj. http://mam.ihned.cz/. Elektronický časopis. http://www.istrategie.cz/. McLuhan, M. Jak rozumět médiím . Praha, 1991. ISBN 80-207-0296-2.Nazare-Aga, I. Láska a manipulace. Portál, 2003. ISBN 80-178-682-9.Charvát, J. Masová komunikácia. Média, Bratislava. 1996. Jirák, Jan. Masová média. Vyd. 1. Praha : Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-466-3.Petříková, J., Štěpánek, D. Média - prostředky transferu informací. Masarykova univerzita Brno, 1998. ISBN 80-210-1992-1.Trampota, T., Vojtěchovská, M. Metody výzkumu médií. Portál, 2010. Schultz, Don E. Moderní reklama : umění zaujmout. Praha : Grada, 1995. ISBN 8071690627.Black, S. Nejúčinnější propagace : Public Relations. Praha : Grada, 1994. ISBN 80-7169-106-2.Nazare-Aga, Isabelle. Nenechte sebou manipulovat : jak rozpoznat manipulaci a jak se jí ubránit. Vyd. 1. Praha : Portál, 1999. ISBN 8071782564.Edmüller, Andreas. Nenechte sebou manipulovat! : jak rozpoznat manipulaci a prosadit svou vůli. Praha : Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0410-2.Watzlavick, P., Bavelasová, J. B., Jackson, D. D. Pragmatika lidské komunikace. Interakční vzorce, patologie a paradoxy. Hradec Králové: Konfrontace, 1999. Soukup, V. Přehled antropologických teorií kultury. Praha : Portál, 2001. Hradiská E., Letovancová E. Psychológia v marketingovej komunikácii. Bratislava : Univerzita Komenského, 2005. ISBN 80-223-1952-X.Hradiská, E., Letovancová, E. Psychologie marketingových komunikací .VUT Brno-FT Zlín. 1999. Hradiská, E. Sociológia a psychológia masovej komunikácie. Brno : MOSPRA, 1997. McNair, Brian. Sociologie žurnalistiky. Vyd. 1. Praha : Portál, 2004. ISBN 8071788406.Kunczik, M. Základy masové komunikace. Praha : Karolinum, 1995. ISBN 80-7184-134-X.

Požadavky

Způsob zakončení předmětu - zkouška- Aktivní účast na seminářích- Samostatné vypracování seminární práce na zadané téma v rozsahu 3 - 5 stran s využitím odborné literatury, osobní prezentace této práce v zadaném termínu- Zkouška je ústní

Garant

prof. PhDr. Jiří Pavelka, CSc.