Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Základy psychologie (KUMK / CPSYC)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KUMK / CPSYC - Základy psychologie, Fakulta multimediálních komunikací, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně (UTB).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

- Předmět psychologiedějiny psychologie, historie a současnost psychologie, základní pojmy (stimulace, organismus, prožívání, chování), psychické jevy (procesy, stavy, vlastnosti)- Psychické procesy (Kognitivní: pociťování, vnímání, představy, fantazie, paměť, myšlení, řeč, Citové: emoce, city, Vůle-autoregulace, manipulace)- Senzorické procesycharakteristika, vnímání barev, zvuků, čichové, chuťové pociťování- vnímánísmyslové klamy, podnětové deprivace, pozornost- vědomívědomí a nevědomí, spánek a sny, představy- Paměť a kreativitadruhy paměti, fáze paměťového procesu: zakódování, podržení, vyřizování, stupně vyřizování: znovupoznání, vzpomínání, reprodukce, vytěsnění, trénink paměti a kreativity- myšlenímyšlenkové operace, formy myšlení, typy myšlení, vlastnosti myšlení- osobnostosobnost a individualita, struktura osobnosti: schopnosti, inteligence, vlastnosti, temperament, charakter, motivace, Maslowova hierarchie potřeb-strespsychické a fyziologické reakce na stres, techniky zvládání stresu-základy mezilidské komunikaceverbální a neverbální komunikace, poslech- Psychologie reklamypsychologické aspekty reklamy, cíl, funkce, teorie a modely působení reklamních výpovědí, segmentace, psychologické metody a techniky používané v reklamě- asertivitaasertivní schopnosti, manipulace, konflikt- Psychologie prodejejednání a vyjednávání, námitky a jejich překonávání, zásady správného telefonování- Umění jednat s lidmi

Získané způsobilosti

Student je způsobilý kriticky myslet, myslet analyticko-synteticky a uplatnění flexibilního přístupu.

Literatura

DePelsmacker, P. a kol. Marketingová komunikace. Praha: Grada, 2003. Pavlu, Dušan. Marketingové komunikace a firemní strategie. Zlín : Univerzita Tomáše Bati, 2004. ISBN 8073181789.Hill, G. Moderní psychologie. Praha: Portál, 2004. Hradiská, E., Letovancová, E. Psychológia v marketingovej komunikácii. Bratislava: UK, 2010. Hradiská, E. Psychológia a reklama. Bratislava: Elita, 1998. Psychologie. 2., aktualiz. vyd., V Portálu 1. Praha : Portál, 2003. ISBN 80-7178-640-3.ŘÍČAN, P. Psychologie. Praha: Portál, 2005. ŘÍČAN, P. Psychologie osobnosti. Praha: Grada, 2007. ISBN 80-247-1174-5.VYSEKALOVÁ, J. a kol. Psychologie reklamy. Praha: Grada, 2007. ISBN 80-247-2196-1.DE VITO, J. A. Základy mezilidské komunikace. Praha: Grada Publishing, 2005. ISBN 80-7169-988-8.

Požadavky

Způsob zakončení předmětu - zkouška- Aktivní zapojení do týmové práce na hodinách, poskytování zpětné vazby- Domácí příprava materiálů na hodiny podle zadání a jejich prezentace na hodině- Vypracování skupinové závěrečné práce a její prezentace, řízení diskuse a zapracování připomínek do finální verze závěrečné prácePožadavky na hodnocení:- Aktivní práce na hodinách, splnění zadaných úkolů na hodině-20% známky- Absolvování závěrečného písemného testu (ověření teoretických znalostí), podmínkou je získání minimálně 60% bodů (30% známky)- Závěrečná prezentace skupinové práce, řízení diskuse, zapracování připomínek (30% známky)- Písemná podoba projektu (20% známky)

Garant

doc. PhDr. Blandína Šramová, Ph.D.

Vyučující

doc. PhDr. Blandína Šramová, Ph.D.