Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Kvalitativní metody výzkumu (KUMK / KKVAL)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KUMK / KKVAL - Kvalitativní metody výzkumu, Fakulta multimediálních komunikací, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně (UTB).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Předmět se zabývá metodologií společenskovědního kvalitativního výzkumu. Vymezuje kvalitativní výzkumné metody na pozadí a ve vztahu k metodám kvantitativním a vymezuje jejich místo a použití ve společenských vědách. Zaměřuje se na výklad (přednášky) a aplikaci (semináře) kvalitativních metod marketingového výzkumu a metod uplatňovaných v rámci analýzy a intepretace reklamních produktů jako komodit na marketingovém trhu a informačně nasycených produktů lidské kultury. Náplň práce v předmětu pokrývá sylabus předmětu. Výuka je rozčleněna do 12 studijních částí okruhů, které shrnují týdenní pracovní témata a studijní literaturu, obsahují kontrolní otázky a zadání ústních a písemných úkolů. Hlavním cílem předmětu je seznámit studenty se zavedenými a standardizovanými nástroji kvalitativního výzkumu aktérů a produktů masové a marketingové komunikace a naučit je tyto nástroje používat.Náplň práce v předmětu pokrývá sylabus. Výuka je rozčleněna do 12 studijních částí okruhů, které shrnují týdenní pracovní témata a studijní literaturu, popřípadě obsahují kontrolní otázky a zadání ústních a písemných úkolů.

Literatura

Silverman, David. Ako robiť kvalitatívny výskum : praktická príručka. Bratislava : Ikar, 2005. ISBN 80-551-0904-4.THWAITES, Tony, DAVIS, Lloyd, MULES, Warwick. Introducing Cultural and Media Studies. A Semiotic Approach. Houndmills - Basingstoke - Hampshire - New York: Palgrave. (Narrative, 117-133, Discourse and Medium, 137-157.). PAVELKA, Jiří. Knižní obálka jako forma sémiotického a interkulturního transferu - na příkladu ilustrace obálky knihy Mcdonaldizace společnosti. Bulletin Moravské galerie, R 66, s. 152-165. ISBN 978-80-7027-216-9. Hendl, Jan. Kvalitativní výzkum : základní metody a aplikace. Vyd. 1. Praha : Portál, 2005. ISBN 80-7367-040-2.TRAMPOTA, T., VOJTĚCHOVSKÁ, M. Metody výzkumu médií. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-683-4. (8., 10., 11., 12. kapitola.). KOZEL, Roman, MYNÁŘOVÁ, Lenka a SVOBODOVÁ, Hana. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha: Expert (Grada), 2011. ISBN 802473527X.PAVELKA, Jiří. Možnosti a limity sémiotické a naratologické analýzy jako nástrojů interpretace. S. 158?171. In Michal Bočák ? Juraj Rusnák, eds.: Média a text II. Acta Facultatis philosophicae Universitatis Prešoviensis, Jazykovedný sborník 25. Prešov: Filozofická fakulta Prešovské univerzity v Prešove. ISBN 978-80-8068-730-4. PAVELKA, Jiří. Možnosti a limity sémioticko-funkcionální a diskurzivní analýzy: Na příkladu reklamy Understanding is everything. S. 273-281. In Radomír Masaryk, Magda Petrjánošová, Barbara Lášticová (Eds.). Diverzita v společenských vedách. HUMAN COMMUNICATION STUDIES Vol. 11 (2012). Bratislava: Ústav výskumu sociálnej komunikácie SAV Bratislava, 2012. 342 s. ISBN: 978-80-970234-2-3. [online]. http://www.aber.ac.uk/media/Documents/S4B/sem11.htmlGOMM, Roger. Social Research Methodology: Critical Introduction. Basingstoke - New York : PALGRAVE MCMILLAN, 2004. ISBN 0-333-63728-3.

Požadavky

80% účast ve výuce, aktivita v seminářích. Vypracování jedné rešerše, jejíž součástí je referát, a jedné seminární práce. Úspěšné absolvování závěrečného písemného testu.

Garant

prof. PhDr. Jiří Pavelka, CSc.