Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Teorie marketingových komunikací (KUMK / KMAK2)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KUMK / KMAK2 - Teorie marketingových komunikací, Fakulta multimediálních komunikací, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně (UTB).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

- Charakteristika základních pojmů v oblasti marketingu a marketingové komunikace: Definice a charakteristika základních pojmů v oblasti marketingu a marketingové komunikace (Marketing, marketingová komunikace, propagace, promotion, marketingový mix, komunikační mix, nadlinkové a podlinkové aktivity, nástroje marketingové komunikace, reklama, podpora prodeje, osobní prodej, PR, direct marketing, integrovaná marketingová komunikace, nové trendy marketingové komunikace atd..).- Marketingová komunikace: Podstata, význam, základní principy marketingové komunikace. Komunikační proces. Komunikace v koncepci marketingu a marketingové komunikace. Vývoj komunikace v marketingu a v marketingové komunikaci. Základní obsah a poslání marketingové komunikace. Cíle a cílové skupiny marketingové komunikace. Hodnocení účinnosti marketingové komunikace.- Reklama: Reklama v systému marketingové komunikace. Charakteristika a komunikační filozofie reklamy. Základní funkce reklamy. Proces, cíle, rozpočet reklamy. Reklamní zpráva, styly reklamních zpráv. Racionální argumenty a emocionální apely v reklamě. Základní techniky reklamy. Charakteristika jednotlivých složek reklamního procesu. Faktory ovlivňující reklamní komunikaci. Mediální plánování a mediální mix. Úloha reklamních agentur a jednotlivé typy reklamních agentur. Hodnocení účinnosti reklamní komunikace. Aktuální otázky reklamy - sociální reklama, etika a reklama, reklama a umění.- Podpora prodeje: Charakteristika podpory prodeje jako nástroje marketingové komunikace. Základní cíle a funkce podpory prodeje. Úkoly podpory prodeje. Techniky a nástroje podpory prodeje. Zpracování koncepce podpory prodeje. Cílové skupiny podpory prodeje. Postavení podpory prodeje v komunikačním mixu, její výhody a nevýhody.- Osobní prodej: Charakteristika osobního prodeje v kontextu historického vývoje a současnosti. Základní vlastnosti osobního prodeje. Role osobního prodeje ve společnosti. Analýza procesu osobního prodeje. Techniky osobního prodeje. Řízení prodejních týmů. Základní předpoklady pracovníka osobního prodeje. Role osobního prodeje v podniku. Nákupní rozhodování a prodej. Typy nákupních rozhodování. Výhody a nevýhody osobního prodeje.- Public relations: Historie PR. Definice pojmu PR. Vztahy s veřejností a marketing. Reklama vs. PR. Akcelerační složky PR (human relations, media relations, sponzoring, lobbing, krizový management, vztahy s investory atd..). Charakteristika a komunikační filozofie PR (proces, cíle a cílové skupiny PR). Jednotlivé funkce PR. Interní PR (poslání, cíle a nástroje interních PR). Externí PR (poslání, cíle a nástroje externích PR). PR komunikace v krizovém období. Výhody a nevýhody PR v porovnání s jinými nástroji marketingové komunikace.- Direct marketing: Historie direkt marketingu a definice direct marketingu. Základní funkce a cíle direct marketingu. Charakteristika jednotlivých nástrojů direct marketingu. Databázový marketing. Marketing vztahů. Výhody a nevýhody využívání direct marketingu.- Nové trendy v marketingové komunikaci: Hlavní důvody vzniku nových trendů v marketingové komunikaci, jejich cíle, funkce, úkoly v rámci systému marketingové komunikace. Charakteristika nových trendů marketingové komunikace (Guerilla marketing, virální marketing, event marketing, mobilní marketing, product placement, on-line marketing, internetová reklama atd..).- Corporate identity a jeho role v systému marketingové komunikace: Definice pojmu CI. Cíle a funkce CI. Subsystémy CI (firemní filozofie, firemní kultura, firemní komunikace, firemní design, firemní image, značka).- Integrovaná marketingová komunikace: Co znamená pojem integrovaná marketingová komunikace a jakou má roli, resp. funkce. Charakteristika integrované marketingové komunikace a hlavních zásad integrované marketingové komunikace.

Získané způsobilosti

Posluchači po absolvování předmětu znají základní funkce, cíle a nástroje marketingové komunikace. Zároveň se umí orientovat v problematice nových marketingově-komunikačních technik. V rámci propojení teorie marketingové komunikace a různých praktických analýz marketingově-komunikačních kampaní jsou absolventi tohoto předmětu schopni samostatně, tvořivě aplikovat teorii při vlastním výzkumu, nebo při návrzích, resp. realizací kampaní v rámci praxe.

Literatura

Pelsmacker, P. a kol. Marketingová komunikace. Praha : Grada Publishing, 2003. Horňák, P. Nová abeceda reklamy. CAE, 2003. ISBN 80-967950-5-8.Horňák, P. REKLAMA ? teoreticko-historické aspekty reklamy a marketingovej komunkácie. Zlín : VeRBuM, 2010. Tellis, G. J. Reklama a podpora prodeje. Praha : Grada Publishing, 2000. Clow, K.; Baack, D. Reklama, propagace a marketingová komunikace. Brno: Computer press, 2008. Zyman, Sergio. Konec reklamy, jak jsme ji dosud znali. Vyd. 1. Praha : Management Press, 2004. ISBN 8072611070.KOTLER, P., KELLER, K. L. Marketing management. Praha : Grada, 2007. ISBN 80-247-0016-6.Foret, Miroslav. Marketingová komunikace. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2003. ISBN 80-7226-811-2.Frey, P. Marketingová komunikace: to nejlepší z nových trendů. Praha : Management Press, 2008. Horňák, P. Marketingová komunikácia. Bratislava: Book and Book, 2007. Schultz, Don E. Moderní reklama : umění zaujmout. Praha : Grada, 1995. ISBN 8071690627.Ogilvy, David. Ogilvy o reklamě. 4. vyd. Praha : Management Press, 2007. ISBN 978-80-7261-154-6.Prachar, J. Reklama. Bratislava: ES EU, 1993. Steel, J. Reklama. Průzkum, příprava a plánování. Brno : Computer Press, 2004. ISBN 80-251-0065-0.

Požadavky

Způsob zakončení předmětu - zkouška- Aktivní účast na přednáškách a seminářích.- Vypracování, odevzdání a prezentace semestrální práce.- Předmět je zakončen zkouškou.

Garant

PhDr. Milan Banyar, Ph.D.prof. PhDr. Pavel Horňák, Ph.D.