Předmět Marketing služeb (KUMK / KMASL)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KUMK / KMASL - Marketing služeb, Fakulta multimediálních komunikací, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně (UTB).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Tento předmět byl inovován v rámci realizace projektu "Inovace studijních programů na Fakultě multimediálních komunikací", reg. č. CZ.1.07/2.2.00/28.0282 spolufinancovaného Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky formou odborných workshopů, inovace studijních materiálů a e-learningem http://vyuka.fmk.utb.cz/course/view.php?id=59#section-0- Pojetí a význam terciárního sektoru. Význam a vývoj marketingu služeb. Vlastnosti služeb a jejich vliv na marketingové řízení firmy- Metody a techniky marketingového výzkumu ve službách- Strateigické plánování ve službách: informační, analytická, strategická, taktická a kontrolní fáze procesu. Situační a portfolio analýzy, volba strategického přístupu k cílovým trhům. Význam poslání a dílčích strategických dokumentů ve službách- Základní marketingový mix: produkt služba a řízení jeho kvality prostřednictvím nástrojů marketingu, specifika cenové tvorby, distribuce a zásady efektivní komunikace ve službách- Nadstavbové prvky marketingového mixu služeb (lidé, materiální prostředí a procesy) a význam jejich řízení a kontroly v jednotlivých oblastech služeb
Získané způsobilosti
Na základě absolutoria předmětu "marketing služeb" bude student schopen aplikovat odlišný přístup k marketingovému řízení v prostředí terciárního sektoru. Bude znát specifika, možnosti a limity, jež vyplývají z vlastností služeb. Pochopí význam řízení kvality služeb prostřednictvím efektivního marketingového plánování.
Literatura
Janečková, Lidmila. Marketing služeb. 1. vyd. Praha : Grada, 2001. ISBN 80-7169-995-0.Payne, Adrian. Marketing služeb. 1. vyd. Praha : Grada, 1996. ISBN 807169276X.Vaštíková, Miroslava. Marketing služeb : efektivně a moderně. 1. vyd. Praha : Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2721-9.Horovitz, Jacques. Jak získat zákazníka : kvalita služeb. Praha : Management Press, 1994. ISBN 8085603454.KOTLER, P., KELLER, K. L. Marketing management. Praha : Grada, 2007. ISBN 80-247-0016-6.Kotler, Philip. Marketing management. 1. vyd. Praha : Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1359-5.Grönroos, Christian. Service managament and marketing. Chichester : Wiley. 2000.
Požadavky
Způsob zakončení předmětu - zkouška- Aktivní účast na 80 % seminářů (konzultací) a včasné odevzdání kvalitně (A-E hodnocené) sem. práce umožní studentovi (studentce) přistoupit ke zkoušce.- Celkové hodnocení se odvíjí od všech tří výše uvedených odmínek.- Předmět je zakončen zkouškou.
Garant
Ing. Martina Juříková, Ph.D.