Předmět Marketingový výzkum 1 (KUMK / KMAVY)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KUMK / KMAVY - Marketingový výzkum 1, Fakulta multimediálních komunikací, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně (UTB).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
- Podstata, historie, význam a typologie marketingového výzkumu- Proces přípravy marketingového výzkumu - tvorba projektu (plánu)- Pretest (předvýzkum), proces realizace, analýza a prezentace výsledků- Metody a techniky sběru dat, nové trendy v oblasti marketingového výzkumu- Kvalitativní výzkum - jeho využití v marketingu- Pozorování - jeho specifika, typy, použití- Projektivní techniky - imaginace, personifikace, koláže, buble testy atd. - jejich využití v marketingové praxi- Dotazování v kvalitativním i kvantitativním výzkumu - výběr techniky, pravidla pro konstrukci dotazníku, sestavení scénáře- Dotazování - typy a formulace otázek, škálování9. Vyhodnocování kvantitativních šetření v aplikaci Excel.10. Hloubkový rozhovor a focus group - jejich specifika, použití
Získané způsobilosti
Absolvent dokáže vybrat a správně aplikovat vhodné metody a techniky výzkumného šetření na řešení konkrétního případu při marketingovém rozhodování (analýze trhu či dílčích prvků marketingového mixu). Naučí se zpracovávat zprávy z kvantitativních i kvalitativních šetření, a to jak v písemné tak prezentační podobě.
Literatura
Foret, Miroslav. Marketingový výzkum : jak poznávat své zákazníky. 1. vyd. Praha : Grada, 2003. ISBN 8024703858.Zbořil, Kamil. Marketingový výzkum : metodologie a aplikace. 1. vyd. Praha : VŠE, 1998. ISBN 8070793945.Bártová, Hilda. Marketingový výzkum trhu. 1. vyd. Praha : Economia, 1991. ISBN 8085378094.Přibová, Marie. Marketingový výzkum v praxi. 1. vyd. Praha : Grada, 1996. ISBN 8071692999.KOZEL, R. Moderní marketingový výzkum. Grada, Praha, 2006. ISBN 80-247-0966-x.MUIJS, D. Doing Quantitative Research in Education with SPSS. London: Sage Publications Inc., 2008. ISBN 978-0-7619-4382-2.Čermák, Mijovský. Kvalitativní výzkum ve vědách o člověku na prahu 3. tisíciletí. Mc Gown, K. L. Maketing Research : text and cases. Cambridge : Winthrop, 1979. ISBN 087626562X.Hague, P. Průzkum trhu. Brno, 2003. Síla médií a jak ji měřit. Praha : APRA, 2000. ISBN 80-239-1265-8.Časopisy. Strategie, Marketing a komunikace, Ekonom.
Požadavky
Způsob zakončení předmětu - zkouška- Aktivní účast a práce na 60 % seminářů + seminární práce (projekt marketingového výzkumu) + test.- Předmět je zakončen zkouškou.
Garant
Ing. Martina Juříková, Ph.D.