Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Nové trendy v MK (KUMK / KNOVT)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KUMK / KNOVT - Nové trendy v MK, Fakulta multimediálních komunikací, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně (UTB).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

- Marketingová komunikace: Charakteristika základních pojmů a teoretických východisek z oblasti marketingu a marketingové komunikace (Marketing, marketingová komunikace, jednotlivé nástroje marketingové komunikace, reklama, podpora prodeje, osobní prodej, PR, direct marketing, integrovaná marketingová komunikace atd..).- Klasické nástroje marketingové komunikace vs. nové trendy v marketingové komunikaci: Hlavní důvody vzniku nových trendů v marketingové komunikaci, jejich cíle, funkce, úkoly v rámci systému marketingové komunikace. Charakteristika nových trendů marketingové komunikace (Guerilla marketing, virální marketing, event marketing, mobilní marketing, product placement, on-line marketing, internetová reklama atd..). Klasická média vs. nová média (charakteristika jednotlivých typů klasických médií (noviny, časopisy, rozhlas, televize atd..), výhody a nevýhody klasických médií, nová média (internet, ambientní média, nová média v indoorové a outdoorové reklamě).- Guerilla marketing: Začátky guerilla marketingu a jeho historický vývoj, J. C. Levinson (otec Guerilla marketingu), charakteristika nástrojů guerilla marketingu, funkce a cíle guerilla marketingu, předpoklady úspěšného zavedení guerilla marketingu v rámci systému marketingové komunikace.- Virální marketing: Definice a charakteristika vývoje virálního marketingu, funkce, cíle a jednotlivé složky virálního marketingu, aktivní a pasivní forma virálního marketingu, výhody a nevýhody virálního marketingu, virálního kampaň.- Product placement: Historický vývoj fenoménu product placement, definice product placementu, jednotlivé druhy a formy product placementu, product placement z pohledu legislativy a regulace umístění produktů v televizním vysílání, product placement jako etický problém, product placement vs. skrytá reklama.- Event marketing: Charakteristika pojmů event, event marketing, funkce a úkoly event marketingu v rámci komunikačního mixu, integrovaný event marketing, jednotlivé druhy a formy eventů.- On-line marketing: Internet jako marketingově-komunikační médium, stručná historie internetu a internetové reklamy, výhody a nevýhody internetu, definice základních pojmů (např. digitální marketing, elektronický marketing, E-marketing, on-line marketing, internetová bannerová reklama atd.), formy a prostředky on-line marketingu v rámci marketingově-komunikační strategie (E-mail marketing, bannerová reklama, webové stránky firem a společností, advergames, SEM - Search Engine Marketing, SEO - Search Engine Optimization, virální marketing, sociální sítě a jejich možnosti v rámci marketingové komunikace, WEB 1.0 a WEB 2.0, microsite, blog jako nástroj on-line marketingu atd..).- Mobilní marketing: Charakteristika mobilního marketingu (jeho funkce, cíle, úkoly a cílové skupiny), jednotlivé typy kampaní používané v mobilním marketingu, modely herních principů spotřebitelských soutěží v rámci mobilního marketingu (okamžité výhry, mobilní kupóny, soutěže s okamžitou výhrou, mobilní marketing podporující návštěvu maloobchodních řetězců, mobilní marketing budující značku, sms hry atd..), další možnosti mobilního marketingu (sms, mms, internet v mobilu, televize v mobilu atd..), odměňování zákazníka v souvislosti s mobilním marketingem, výhody a nevýhody mobilního marketingu.- Nové trendy v dalších oblastech marketingové komunikace: Nové trendy v reklamě? netradiční formy reklamy (street art, graffiti a reklama, laserová projekce, hologramy, interaktivní projekční systémy, lentikulární fólie, kinetická reklama atd..), nové trendy v oblasti direct marketingu, merchandising, nové trendy a jejich budoucnost v rámci systému marketingové komunikace.

Získané způsobilosti

Posluchači se po absolvování předmětu umí orientovat v problematice nových marketingově-komunikačních technik, znají teoretická východiska nových trendů marketingové komunikace, jednotlivé typy nových médií, na základě čeho jsou schopni samostatně a tvořivě aplikovat teorii při vlastním výzkumu, nebo při návrzích a realizaci nových forem marketingově -komunikačních kampaní.

Literatura

Levinson, J. C. Guerilla marketing. Nejúčinnejší a finančně nenáročný marketing! . Brno, 2009. Pelsmacker, P. a kol. Marketingová komunikace. Praha, 2003. Frey, P. Marketingová komunikace: to nejlepší z nových trendů. Praha, 2008. Lehu, Jean-Marc. Branded entertainment : Product placement & Brand Strategy in the Entertainment Business. Philadelphia, 2007. Hughes, M. Buzzmarketing: Přimějte lidi, aby o vás mluvili. Praha, 2006. Šindler, P. Event marketing: Jak vyuţít emoce v marketingové komunikaci. Praha, 2003. Blažková, M. Jak využít internet v marketingu. Praha, 2005. Zyman, S., Armin, B. Konec reklamy, jak jsme ji dosud znali. Praha, 2004. Stuchlík, P., Dvořáček, M. Marketing na internetu. Praha, 2000. Hesková M., Štarchoň, P. Marketingová komunikace a moderní trendy v marketingu. Praha, 2009. Schultz, D. E. Moderní reklama - umění zaujmout. Praha, 1995. Lindstrom, M. Nákupologie. Pravda a lži o tom, proč nakupujeme. Brno, 2009. Horňák, P. Reklama ? teoreticko-historické aspekty reklamy a marketingovej komunikácie. Zlín, 2010. Tellis, G., J. Reklama a podpora prodeje. Praha, 2000.

Požadavky

Způsob zakončení předmětu - zkouška- Aktivní účast na přednáškách a seminářích.- Vypracování, odevzdání a prezentace semestrální práce.- Předmět je zakončen zkouškou.

Garant

PhDr. Milan Banyar, Ph.D.