Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Spotřebitelské chování (KUMK / KSPCH)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KUMK / KSPCH - Spotřebitelské chování, Fakulta multimediálních komunikací, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně (UTB).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

- Psychologie a sociologie spotřeby z hlediska životního stylu. Psychologie trhu. Kultura a spotřební chování.- Předměty dlouhodobé spotřeby. Kupní chování domácností dříve a dnes.- Člověk v roli zákazníka. Člověk v roli prodejce. Ekonomické chování jedince.- Kvalita života (well-being) a kvalita práce. Obecné teorie pracovní motivace, pracovní činnost a nečinnost, práce jako sociální instituce.- Nakupování. Rozhodování o koupi. Spotřebitelská důvěra a nákup zboží dlouhodobé spotřeby.- Strom spotřeby. Disponabilní příjem. Index spotřebitelské důvěry.- Potřeby a hodnoty. Racionalita rozhodování. Principy maximalizace a optimalizace v rozhodování.- Přednákupní procesy. Chování v obchodech - zboží, výrobky, obchodní značky a charakteristiky. Jedinečnost obchodních značek a věrnost obchodním značkám.- Spoření. Povaha a definice spoření, tendence ke spoření. Šetrnost, netrpělivost a pseudomoralita spoření. Problém odloženého uspokojení.- Poskytování darů, jeho podstata a rozsah. Axiom chamtivosti. Altruismus a jeho vývoj, mechanismy osvojování si altruismu, psychologické kompenzace altruismu, charitativní dary.- Sázení, hry o peníze a jiné hodnoty. Definice sázkových her. Faktory ovlivňující chování při sázkových hrách - ekonomické a sociologické faktory.- Peníze. Ekonomický přístup k penězům, psychologické teorie peněz, sociální psychologie peněz.- Reklama a její cíle, účinnost. Reklama a jednotlivec, sociální psychologie přesvědčování, reklama a společnost.- Ekonomické důsledky reklamy, sociální důsledky reklamy - cíle a prostředky ekonomického chování.

Získané způsobilosti

Student má znalosti v oblasti sociologie a psychologie.

Literatura

Šindler, Petr. Event marketing : jak využít emoce v marketingové komunikaci. 1. vyd. Praha : Grada, 2003. ISBN 80-247-0646-6.Lea, S. E. G., Tarpy, R. M., Webley, P. Psychologie ekonomického chování. Grada, 1994. Koudelka, Jan. Spotřební chování a marketing. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 1997. ISBN 8071693723.Vysekalová, Jitka. Psychologie reklamy : nové trendy a poznatky. 3., rozš. a aktualiz. vyd. Praha : Grada, 2007. ISBN 978-80-247-2196-5.Vysekalová, Jitka. Psychologie spotřebitele : jak zákazníci nakupují. 1. vyd. Praha : Grada, 2004. ISBN 8024703939.

Požadavky

Způsob zakončení předmětu - klasifikovaný zápočet- Aktivní účast na seminářích- Samostatné vypracování seminární práce na zadané téma v rozsahu 3 - 5 stran s využitím odborné literatury (odevzdat v elektronické podobě)- Zvládnutí znalostí, které jsou vymezeny jednotlivými tématickými okruhy kursu.

Garant

doc. PhDr. Jitka Vysekalová, Ph.D.