Předmět Kvalitativní metody výzkumu (KUMK / KVALI)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KUMK / KVALI - Kvalitativní metody výzkumu, Fakulta multimediálních komunikací, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně (UTB).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Předmět se zabývá metodologií společenskovědního kvalitativního výzkumu. Vymezuje kvalitativní výzkumné metody na pozadí a ve vztahu k metodám kvantitativním a vymezuje jejich místo a použití ve společenských vědách. Zaměřuje se na výklad (přednášky) a aplikaci (semináře) kvalitativních metod marketingového výzkumu a metod uplatňovaných v rámci analýzy a intepretace reklamních produktů jako komodit na marketingovém trhu a informačně nasycených produktů lidské kultury. Náplň práce v předmětu pokrývá sylabus předmětu. Výuka je rozčleněna do 12 studijních částí okruhů, které shrnují týdenní pracovní témata a studijní literaturu, obsahují kontrolní otázky a zadání ústních a písemných úkolů. Hlavním cílem předmětu je seznámit studenty se zavedenými a standardizovanými nástroji kvalitativního výzkumu aktérů a produktů masové a marketingové komunikace a naučit je tyto nástroje používat.Náplň práce v předmětu pokrývá sylabus. Výuka je rozčleněna do 12 studijních částí okruhů, které shrnují týdenní pracovní témata a studijní literaturu, popřípadě obsahují kontrolní otázky a zadání ústních a písemných úkolů.
Literatura
Silverman, David. Ako robiť kvalitatívny výskum : praktická príručka. Bratislava : Ikar, 2005. ISBN 80-551-0904-4.THWAITES, Tony, DAVIS, Lloyd, MULES, Warwick. Introducing Cultural and Media Studies. A Semiotic Approach. Houndmills ? Basingstoke ? Hampshire ? New York, 2002. PAVELKA, Jiří. Knižní obálka jako forma sémiotického a interkulturního transferu - na příkladu ilustrace obálky knihy Mcdonaldizace společnosti. Bulletin Moravské galerie, R 66, s. 152-165. ISBN 978-80-7027-216-9. Hendl, Jan. Kvalitativní výzkum : základní metody a aplikace. Vyd. 1. Praha : Portál, 2005. ISBN 80-7367-040-2.TRAMPOTA, T., VOJTĚCHOVSKÁ, M. Metody výzkumu médií. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-683-4. (8., 10., 11., 12. kapitola.). KOZEL, Roman, MYNÁŘOVÁ, Lenka a SVOBODOVÁ, Hana. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha: Expert (Grada), 2011. ISBN 802473527X.PAVELKA, Jiří. Možnosti a limity sémiotické a naratologické analýzy jako nástrojů interpretace. S. 158?171. In Michal Bočák ? Juraj Rusnák, eds.: Média a text II. Acta Facultatis philosophicae Universitatis Prešoviensis, Jazykovedný sborník 25. Prešov: Filozofická fakulta Prešovské univerzity v Prešove. ISBN 978-80-8068-730-4. PAVELKA, Jiří. Možnosti a limity sémioticko-funkcionální a diskurzivní analýzy: Na příkladu reklamy Understanding is everything. S. 273-281. In Radomír Masaryk, Magda Petrjánošová, Barbara Lášticová (Eds.). Diverzita v společenských vedách. HUMAN COMMUNICATION STUDIES Vol. 11 (2012). Bratislava: Ústav výskumu sociálnej komunikácie SAV Bratislava, 2012. 342 s. ISBN: 978-80-970234-2-3. [online]. http://www.aber.ac.uk/media/Documents/S4B/sem11.htmlGOMM, Roger. Social Research Methodology: Critical Introduction. Basingstoke - New York : PALGRAVE MCMILLAN, 2004. ISBN 0-333-63728-3.
Garant
prof. PhDr. Jiří Pavelka, CSc.
Vyučující
prof. PhDr. Jiří Pavelka, CSc.