Předmět Marketing služeb (KUMK / MARSL)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KUMK / MARSL - Marketing služeb, Fakulta multimediálních komunikací, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně (UTB).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
- Pojetí a význam terciárního sektoru. Význam a vývoj marketingu služeb. Vlastnosti služeb a jejich vliv na marketingové řízení firmy- Metody a techniky marketingového výzkumu ve službách- Strateigické plánování ve službách: informační, analytická, strategická, taktická a kontrolní fáze procesu. Situační a portfolio analýzy, volba strategického přístupu k cílovým trhům. Význam poslání a dílčích strategických dokumentů ve službách- Základní marketingový mix: produkt služba a řízení jeho kvality prostřednictvím nástrojů marketingu, specifika cenové tvorby, distribuce a zásady efektivní komunikace ve službách- Nadstavbové prvky marketingového mixu služeb (lidé, materiální prostředí a procesy) a význam jejich řízení a kontroly v jednotlivých oblastech služeb
Získané způsobilosti
Na základě absolutoria předmětu "marketing služeb" bude student schopen aplikovat odlišný přístup k marketingovému řízení v prostředí terciárního sektoru. Bude znát specifika, možnosti a limity, jež vyplývají z vlastností služeb. Pochopí význam řízení kvality služeb prostřednictvím efektivního marketingového plánování.
Literatura
Payne, Adrian. Marketing služeb. 1. vyd. Praha : Grada, 1996. ISBN 807169276X.Vaštíková, Miroslava. Marketing služeb : efektivně a moderně. 1. vyd. Praha : Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2721-9.Jansson, J., O. The Economics of Services. Edward Edgar Publishing, 2006. ISBN 1845423971.Horovitz, Jacques. Jak získat zákazníka : kvalita služeb. Praha : Management Press, 1994. ISBN 8085603454.Kotler, Philip. Marketing management. 1. vyd. Praha : Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1359-5.Janečková, Lidmila. Marketing služeb. 1. vyd. Praha : Grada, 2001. ISBN 80-7169-995-0.Grönroos, Christian. Service managament and marketing. Chichester : Wiley. 2000.
Požadavky
Způsob zakončení předmětu - zkouška- V průběhu semestru:- Aktivní účast na 80 % seminářů a vlastním projektu marketingového plánu fiktivní firmy, jež bude na konci semestru obhájen - Ve zkouškovém období:závěrečný test, u něhož je požadována minimální úspěšnost 60 %. - Celkové hodnocení se odvíjí od všech tří výše uvedených podmínek.- Předmět je zakončen zkouškou.
Garant
Ing. Martina Juříková, Ph.D.
Vyučující
Ing. Martina Juříková, Ph.D.