Předmět Marketingový výzkum 1 (KUMK / MAVY1)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KUMK / MAVY1 - Marketingový výzkum 1, Fakulta multimediálních komunikací, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně (UTB).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Tento předmět byl inovován v rámci realizace projektu "Inovace studijních programů na Fakultě multimediálních komunikací", reg. č. CZ.1.07/2.2.00/28.0282 spolufinancovaného Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky formou inovace studijních materiálů, odborných workshopů a e-learningem http://vyuka.fmk.utb.cz/course/view.php?id=72§ion=3- Podstata, historie, význam a typologie marketingového výzkumu- Proces přípravy marketingového výzkumu - tvorba projektu (plánu)- Pretest (předvýzkum), proces realizace, analýza a prezentace výsledků- Metody a techniky sběru dat, nové trendy v oblasti marketingového výzkumu- Kvalitativní výzkum - jeho využití v marketingu- Pozorování - jeho specifika, typy, použití- Projektivní techniky - imaginace, personifikace, koláže, buble testy atd. - jejich využití v marketingové praxi- Dotazování v kvalitativním i kvantitativním výzkumu - výběr techniky, pravidla pro konstrukci dotazníku, sestavení scénáře- Dotazování - typy a formulace otázek, škálování9. Vyhodnocování kvantitativních šetření v aplikaci Excel.10. Hloubkový rozhovor a focus group - jejich specifika, použití
Získané způsobilosti
Student dokáže nalánovat projekt marketingového výzkumu s výběrem a aplikací adekvátních metod a technik.
Literatura
Foret, Miroslav. Marketingový výzkum : jak poznávat své zákazníky. 1. vyd. Praha : Grada, 2003. ISBN 8024703858.Zbořil, Kamil. Marketingový výzkum : metodologie a aplikace. 1. vyd. Praha : VŠE, 1998. ISBN 8070793945.Bártová, Hilda. Marketingový výzkum trhu. 1. vyd. Praha : Economia, 1991. ISBN 8085378094.Přibová, Marie. Marketingový výzkum v praxi. 1. vyd. Praha : Grada, 1996. ISBN 8071692999.Bártová, H., Koudelka, H. Kapitoly k chování spotřebitele a výzkumu trhu. Praha: VŠE, 1994. Přibová M. a kol. Marketingový výzkum v praxi. 1996. Bárta, V., Bártová, H. Výzkum trhu a chování spotřebitele. Praha: VŠE, 1993. ISBN 80-7079-148-9.MUIJS, D. Doing Quantitative Research in Education with SPSS. London: Sage Publications Inc., 2008. ISBN 978-0-7619-4382-2.Čermák, Mijovský. Kvalitativní výzkum ve vědách o člověku na prahu 3. tisíciletí. KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. ISBN 978-80-247-3527-6.Hague, P. Průzkum trhu. Brno, 2003.
Požadavky
Způsob zakončení předmětu - zkouška- Aktivní účast a práce na 80 % seminářů + seminární práce (projekt = plán vlastního marketingového průzkumu)- test.Předmět je zakončen zkouškou.
Garant
Ing. Martina Juříková, Ph.D.
Vyučující
Ing. Martina Juříková, Ph.D.