Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Psychologie médií 1 (KUMK / PSYM1)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KUMK / PSYM1 - Psychologie médií 1, Fakulta multimediálních komunikací, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně (UTB).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

- Osobnost novináře (povolání novináře - jeho kompetence, psychické vlastnosti, bariéry výkonu povolání, kulturní determinace - mezilidské vztahy v pracovním prostředí, prosociální chování, kooperativní chování, kompetitivní chování, konflikt a jeho způsoby řešení, sociální komunikace mimo pracovní prostředí, bariéry v komunikaci interního a externího charakteru, charakteristika osobnosti, bio-psycho-sociální determinace vývoje osobnosti, Já koncept: sebevnímání - sebeuvědomění - sebevědomí, image novináře)- Struktura osobnosti (psychické vlastnosti osobnosti, výkonové vlastnosti osobnosti-všeobecné schopnosti: inteligence, speciální / sociální schopnosti: empatie, asertivita, schopnost přesvědčovat, schopnost poslouchat), tvořivost osobnosti (typy kreativity, faktory kreativity, podmínky tvořivosti, překážky tvořivosti, řízení tvůrčích lidí, tvůrčí řízení), temperament osobnosti, charakter osobnosti, motivace osobnosti (potřeby, sociální motivy), konflikty, cílevědomost, postoje (složky postojů, utváření a změna postojů, stereotypy, předsudky, diskriminace, hodnoty)- Psychologická charakteristika publika (publikum: jednotlivec (recipient) a skupina, čtenáři, posluchači, diváci, on-line publikum, chování publika: selektivita a aktivita, vztah publika ke komunikátoru: komunikátor jako vzor, postoje ke komunikátoru, vztah publika k médiím a k mediálním obsahům, typologie publika na základě mediálního chování (podle času, frekvence kontaktu s médii, způsobu výběru programu, míry sledování TV + způsobu výběru TV programu).

Získané způsobilosti

Student je způsobilý kriticky myslet, myslet analyticko-synteticky a uplatnění flexibilního přístupu.

Literatura

Slaměník, I. Člověk a media: Psychologie masové komunikace. In: Výrost, J. a kol.: Aplikovaná sociální psychologie. Praha: Portál, 2000. Jirák, Jan. Média a společnost : [stručný úvod do studia médií a mediální komunikace]. Vyd. 1. Praha : Portál, 2003. ISBN 8071786977.Hradiská, E., Brečka, S., Vybíral, Z. Psychológia médií. Bratislava: Bratislavská vysoká škola práva, 2009. Reifová, I. a kol. Slovník mediální komunikace. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7118-926-7.McNair, Brian. Sociologie žurnalistiky. Vyd. 1. Praha : Portál, 2004. ISBN 8071788406.Ramonet, Ignacio. Tyranie médií. 1. vyd. Praha : Mladá fronta, 2003. ISBN 8020410376.McQuail, Denis. Úvod do teorie masové komunikace. Vyd. 1. Praha : Portál, 1999. ISBN 80-7178-200-9.Hradiská, E. Verejná mienka. Vlyv médií. In: Kollárik, T. a kol.: Sociálna psychologia. Bratislava: UK, str. 460-495, 2004. Ruß-Mohl, Stephan. Žurnalistika : komplexní průvodce praktickou žurnalistikou. 1. vyd. Praha : Grada, 2005. ISBN 80-247-0158-8.

Požadavky

Způsob zakončení předmětu - klasifikovaný zápočet- Aktivní zapojení do týmové práce na hodinách, poskytování zpětné vazby- Domácí příprava materiálů na hodiny podle zadání a jejich prezentace na hodině- Vypracování skupinové závěrečné práce a její prezentace, řízení diskuse a zapracování připomínek do finální verze závěrečné prácePožadavky na hodnocení:- Aktivní práce na hodinách, splnění zadaných úkolů na hodině-20% známky- Absolvování závěrečného písemného testu (ověření teoretických znalostí), podmínkou je získání minimálně 60% bodů (30% známky)- Závěrečná prezentace skupinové práce, řízení diskuse, zapracování připomínek (30% známky)- Písemná podoba projektu (20% známky)

Garant

doc. PhDr. Blandína Šramová, Ph.D.

Vyučující

doc. PhDr. Blandína Šramová, Ph.D.doc. PhDr. Blandína Šramová, Ph.D.