Předmět Psychologie médií 2 (KUMK / PSYM2)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KUMK / PSYM2 - Psychologie médií 2, Fakulta multimediálních komunikací, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně (UTB).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
- psychologie mediální percepcecharakteristika mediální percepce, úmyslná a neúmyslná pozornost v percepci, základní stupeň poznávání-pocit, vjem, představa, porozumění mediálních obsahů, paměť, mentální modely mediálních výpovědí, emoce a city jako podnět a reakce na mediální obsahy, percepce mediálních výpovědí (tisku, rozhlasu , televize), percepce on-line médií- Účinky médií na psychiku příjemcecharakteristika účinků médií, účinky a účinnost médií, modely účinků, médií, typy účinků médií (fyziologické účinky médií - tonizující, kognitivní (poznávací) účinky médií, komunikační účinky médií, hodnotové účinky médií (účinky médií na postoje), instrumentální (organizační) účinky médií-účinky médií na chování, faktory ovlivňující mediální účinky - čas a frekvence kontaktu s médii, mediální produkt (obsah, forma), situační faktory, osobnost zprostředkovatele mediálního produktu, osobnost příjemce
Získané způsobilosti
Student je způsobilý kriticky myslet, myslet analyticko-synteticky a uplatnění flexibilního přístupu.
Literatura
Slaměník, I. Člověk a media: Psychologie masové komunikace. In: Výrost, J. a kol.: Aplikovaná sociální psychologie. Praha: Portál, 2000. Jirák, Jan. Média a společnost : [stručný úvod do studia médií a mediální komunikace]. Vyd. 1. Praha : Portál, 2003. ISBN 8071786977.Hradiská, E., Brečka, S., Vybíral, Z. Psychológia médií. Bratislava: Bratislavská vysoká škola práva, 2009. Reifová, I. a kol. Slovník mediální komunikace. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7118-926-7.McNair, Brian. Sociologie žurnalistiky. Vyd. 1. Praha : Portál, 2004. ISBN 8071788406.Ramonet, Ignacio. Tyranie médií. 1. vyd. Praha : Mladá fronta, 2003. ISBN 8020410376.McQuail, Denis. Úvod do teorie masové komunikace. Vyd. 1. Praha : Portál, 1999. ISBN 80-7178-200-9.Hradiská, E. Verejná mienka. Vlyv médií. In: Kollárik, T. a kol.: Sociálna psychologia. Bratislava: UK, str. 460-495, 2004. Ruß-Mohl, Stephan. Žurnalistika : komplexní průvodce praktickou žurnalistikou. 1. vyd. Praha : Grada, 2005. ISBN 80-247-0158-8.
Požadavky
Způsob zakončení předmětu - zkouška- Aktivní zapojení do týmové práce na hodinách, poskytování zpětné vazby- Domácí příprava materiálů na hodiny podle zadání a jejich prezentace na hodině- Vypracování skupinové závěrečné práce a její prezentace, řízení diskuse a zapracování připomínek do finální verze závěrečné prácePožadavky na hodnocení:- Aktivní práce na hodinách, splnění zadaných úkolů na hodině-20% známky- Absolvování závěrečného písemného testu (ověření teoretických znalostí), podmínkou je získání minimálně 60% bodů (30% známky)- Závěrečná prezentace skupinové práce, řízení diskuse, zapracování připomínek (30% známky)- Písemná podoba projektu (20% známky)
Garant
doc. PhDr. Blandína Šramová, Ph.D.
Vyučující
doc. PhDr. Blandína Šramová, Ph.D.doc. PhDr. Blandína Šramová, Ph.D.