Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Advanced Computer Graphics (ACG)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu ACG - Advanced Computer Graphics, Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava (VŠB-TU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Cílem předmětu je dát studentům základní znalosti a praktickou zkušenost s použitím pokročilého matematického aparátu,jeho použitím v počítačové grafice a vizualizaci dat a informací, při návrhu nových algoritmů s ohledem na zvýšeníjejich robustnosti.

Osnova

1-2 Úvod, organizační informace. Typické úlohy a metod, přehled matematického aparátu a jeho aplikací. Složitosta robustnost algoritmů. Transformace algoritmů. 3-4 Datové reprezentace, souřadné systémy, homogenní souřadnice, affinní a projektivní prostory. Princip dualitya jeho aplikace. Geometrické transformace geometrických elementů v E2 a E3. 5-6 Pluckerovy a barycentrické souřadnice, jejich použití a typické úlohy. Metody efektivního výpočtu s použitímGPU. 7-8 Základy a použiti algebry geometrie a konformní algebry. Geometrické transformace geometrických elementů v E2 a E3 s geometrickou algebrou. 9-10 Interpolace uspořádaných a neuspořádaných dat v Eukleidovském a projektivním prostoru. 11 Aplikace geometrické algebry a konformní geometrie v počítačové grafice, herních 3D systémech, vizualizaci data systémech virtuální reality. 12 Zvaná přednáška 13 Rekapitulace předmětu

Literatura

• Vince, John, Essential mathematics for computer graphics fast , London : Springer 2001 • Lengyel,E, for 3D game programming and Computer Graphics , Charles River Media 2003 • Shirley, Peter, Fundamentals of computer graphics , Natick : AK Peters 2002 • Lichtenbelt, Barthold; Crane, Randy; Naqvi, Shaz, Introduction to volume rendering , Upper Saddle River : PrenticeHall 1998 • Blinn,J, Jim Blinn's Corner - A Trip Down the Graphics Pipeline , Morgan Kaufmann Publ 1996 • Hartley, Richard; Zisserman, Andrew, Multiple view geometry in computer vision , Cambridge : Cambridge UniversityPress 2001 • Penna,M.A., Patterson,R.R, Projective Geometry and its Application to Computer Graphics , Prentice Hall 1986• On-line katalogy knihoven

Požadavky

Žádné

Garant

prof. Ing. Václav Skala, CSc.

Vyučující

prof. Ing. Václav Skala, CSc.