Předmět Deskriptivní geometrie a počítačová grafika (DGPG)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu DGPG - Deskriptivní geometrie a počítačová grafika, Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava (VŠB-TU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
• pěstovat rozvoj prostorové představivosti• ovládat různé druhy zobrazovacích metod, rozumět jejich principům, znát jejich vlastnosti, výhody a nevýhody• umět řešit úlohy na topografických plochách• seznámit se s geometrickými i fyzikálními principy 3D modelování• rozumět rozdílu mezi rastrovou a vektoru grafikou, znát jejich vlastnosti, výhody a nevýhody• orientovat se v základních grafických formátech
Osnova
Osnova přednášek1. Ůvod do deskriptivní geometrie. Úvod do počítačové grafiky.2. 3D modelování pomocí programu Google SketchUp.3. Rovnoběžné promítání a osová afinita.4. Kótované promítání.5. Kótované promítání - rovina a přímka daného spádu6-8. Topografické plochy9-10. Axonometrie11. Ostatní zobrazovací metody12. Metoda sledování paprsku a program POV-Ray.13. Grafické formáty.14. Rezerva.
Literatura
Urban, A.: Deskriptivní geometrie I, II. Praha, SNTL 1965, 1967.Piska, R. – Medek, V.: Deskriptivní geometrie I, II. Praha, SNTL 1966.Žára J., Beneš B., Felkel P.: Moderní počítačová grafika. Computer Press, Praha 1998.
Požadavky
Žádné
Garant
Mgr. Jiří Doležal
Vyučující
Mgr. Sylvie Skalníková